سردار بی سر محسن حججی قصه عشق را به سر رساند

لنجان_محسن حججی در دفاع از حریم اهل‌بیت، اسلام ناب محمدی و در حالی که به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود بدست تروریستها در سوریه به شهادت رسید و نحوه مقاومت و ایستادگی محسن حججی در مقابله با گروه تروریستی داعش از یک سو و آرامش چهره محسن از سوی دیگر لرزه بر اندام دشمنان اسلام ناب محمدی انداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، شهید مدافع حرم محسن حججی؛ شهیدی است که در هفته اخیر ابعاد شجاعت و ایثار این شهید والا مقام در میدان جهاد علیه تکفیری‌ها تا آسمان‌ها رفته و زلزله‌ای در میان دلهای مردم ایجاد کرده است.محسن حججی در دفاع از حریم اهل‌بیت، اسلام ناب محمدی و تامین امنیت ملی کشورمان، در حالی که به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود بدست تروریستها در سوریه به شهادت رسید.

نحوه مقاومت و ایستادگی محسن حججی در مقابله با گروه تروریستی داعش از یک سو و آرامش چهره محسن از سوی دیگر لرزه بر اندام تروریست های تکفیری و دشمنان اسلام ناب محمدی انداخت و این مهم باعث شد رسانه های مختلف و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و هنری کشور در واکنشی‌هایی مشابه اسارت وی را در نبرد در برابر داعش همراه با موج وسیعی از بازتاب آن در جامعه ایران و خارج توصیف کردند. ایمان راسخ و قلب پر از یقین رزمندگان غیور مدافع حرم همچون سردار بی سر محسن حججی در گذر زمان به همه ثابت کرد که دفاع از حریم اسلام، زمان و مکان نمی شناسد و زمانی که ایمان به اوج خود برسد، آنوقت می توان برای اطیعوا الله شدن سر داد تا تاریخ دوباره تکرار شود.

 سیف‌الله رشیدزاده در گرامیداشت شهید مدافع حرم، محسن حججی در مسجد جامع زرین‌شهر با اشاره به اینکه مدافعان حرم در اوج مظلومیت از حریم اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلام ناب محمدی دفاع می‌کنند، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با الگو پذیری از اباعبدالله احسین(ع) جان خود را فدا می‌کردند تا ذره‌ای از خاک میهن اسلامی به دست دشمنان نیفتد و امروز نیز جوانان غیور ایران اسلامی با همان نگاه جان خود برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلام ناب محمدی فدا می‌کنند.

وی افزود: باید به این مهم توجه داشت صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دیگر محدود به مرزهای جغرافیایی نیست از این رو صدور اسلام ناب محمدی و آرمان های انقلاب اسلامی لرزه بر اندام دشمنان انداخته و شکی نیست اگر دشمنان و عناصر داخلی آن‌ها کارشکنی نکنند، طولی نخواهد کشید که سراسر جهان مملو از روحیه استکبارستیزی خواهد شد.

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف با اشاره به نحوه شهادت محسن حججی، تصریح کرد: با توجه به استقرار نیروهای محور مقاومت در مرز عراق و سوریه و محاصره بخشی از نیروهای داعش، عصر یکشنبه هفته گذشته آمریکایی ها حملات شدیدی را بر ضد نیروهای حشد الشعبی عراق در این محدوده تدارک دیدند و سحرگاه روز بعد هم تروریست ها، حمله به نیروهای مستقر در طرف سوریه را شروع کردند.

وی ادامه داد: در این حمله ۳۰ نفر از گردان سیدالشهدای حشدالشعبی شهید می‌شوند، بلافاصله بعد از این حمله در سحر روز دوشنبه هفته قبل نیروهای داعشی به مقری که شهید حججی هم حضور داشت حمله کرده و درگیری صورت می‌گیرد و حدود ۲ ساعتی هم بچه‌ها مقاومت می‌کنند اما آخر کار یک عامل انتحاری ورود پیدا کرده و شهدای زیادی می‌گیرد؛ شهید حججی هم در این عملیات انتحاری مجروح و پهلو و دست راست ایشان ترکش می‌خورد و نهایتا از سه طرف محاصره صورت گرفته و شهید حججی اسیر می‌شود.

رشید زاده اضافه کرد: چون داعشی‌ها قصد عبور از این منطقه را داشتند شهید حججی را اسیر و به مقرهای خودشان می‌برند و نهایتا بعد از آن‌هم عکس ایشان را منتشر کردند که با مظلومیت وی را به شهادت رساندند؛ البته ایشان با اعتقادی که داشت در اوج زیبایی به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و توان بالای بازدارندگی کشور در مقابل دشمنان امروز ایران اسلامی در امنیت و اقتدار کامل بسر می برد و نحوه شهادت جوانانی همچون محسن حججی به جهانیان ثابت کرد هیچ شخص خارجی و داخلی نمی‌تواند ملت شجاع ایران را از جنگ نظامی با دشمن بترساند.

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بیان کرد: باید توجه داشت امروز عده‌ای منفعت خود را در دین زدایی می‌بینند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از کوچکترینتوطئه و کاری ابایی ندارند اما آنان باید بدانند جوانان ما همچون گذشته الگویشان اباعبدالله الحسین(ع) است که جان خود را برای حفظ اسلام ناب محمدی فدا کرد و شهدای مدافع حرم همچون محسن حججی این مهم را به اثبات رساندند.

وی خاطرنشان کرد: محسن حججی آرزو داشته همچون حضرت زهرا با پهلویی زخمی و بدون مزار باشد و مانند سالار شهیدان بدون سر شهید شود که تحقق همزمان این موارد برای یک شهید، نمونه ای منحصر به فرد محسوب می شود.

رشیدزاده تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که جامعه امروز ما هم‌دست کمی از خط مقدم‌های سوریه ندارد لذا هرکس در هر میدانی بتواند گره‌ای از کار یک مسلمان باز کند و مظلومی را از چنگال ظالمی نجات دهد و در زمینه احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه گام بردارد به‌ طور یقین به سعادت خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به نقش کشورهای منطقه در تحولات سوریه اذعان کرد: آل‌سعود یک‌ زمانی در دوران دفاع مقدس به حمایت از جنایتکاری چون صدام پرداخت و امروز نیز در جای‌جای منطقه به‌ جای اینکه در مقابل استکبار جهانی صف‌آرایی کند درصدد نابودی کشورهای اسلامی چون سوریه، یمن و فلسطین است.

کد خبر 315673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.