عکاسان خبری اصفهان رو در روی مخاطبان

روز خبرنگار فرصتی شد تا نخستین نمایشگاه گروهی عکاسان خبری اصفهان در گالری نقش خانه مجتمع فرهنگی هنری سوره در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، مناسبت روز خبرنگار غنیمت فرصتی بود تا سالن سوره حوزه هنری به پیشواز آثاری از عکاسان خبری اصفهان برود. نمایشگاه گروهی عکاسان خبری اصفهان اولین نمایشگاهی بود که با همّت عکاسان حوزه خبر در اصفهان برگزار شد. ایمنا در نخستین گالری گردی خود با برخی از عکاسان این نمایشگاه گفتگو کرده است.

دبیر اجرایی اولین نمایشگاه عکاسان خبری اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه به همت انجمن عکاسان خبری استان اصفهان برگزار شد و به ارائه آثاری از ۳۵ عکاس خبری استان پرداخت.

عباس پوستین دوز افزود: از زمان اعلام فراخوان، ۳۴۳ اثر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد که توسط اعضای هیئت داوران شامل توسط محمد نوروزی، مرتضی نیکوبذل، جاوید نیک پور، حمیدرضا نیکومرام و بابک برزویه مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکاسان خبری استان اصفهان در دو بخش آثار انتخابی و پیشکسوتان برگزار شد، افزود: در بخش نخست آثار عکاسان خبری جوان و در بخش دوم آثار ۴ نفر از پیشکسوتان عرصه عکاسی خبر که شامل آثار عبدلله هاشمی، اصغر شیرازی، عباس فلاح و مهدی جانی پور است در نمایشگاه ارائه شد.

پوستین دوز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اولین نمایشگاه گروهی عکاسان خبری اصفهان، گفت: واقعاً سخت است که بتوانیم این تعداد عکاس را دور هم جمع کنیم و نمایشگاهی را که اولین هم هست برگزار کنیم و مسلماً معایبی هم داشت ولی قدرمسلم این نمایشگاه خیلی تأثیرگذار خواهد بود و می تواند حرکتی به سمت نمایشگاه های بعدی باشد و بتوانیم در آینده نیز عکس هایمان را در معرض دید مستقیم مخاطبان قرار دهیم که ببینند، نقد کنند، نظر بدهند و عقیده شان را درباره عکس ها خیلی شفاف مطرح کنند.

این هنرمند عکاس ادامه داد: این رویداد ارتباطی دوسویه است میان عکاس، جامعه خبری و مخاطبین عام و خاص شهرمان و آرزومی کنم که مشکلات عکاسان هرچه سریعتر مرتفع شود و عکاسان به استانداردی که در دنیا معمول است نزدیک شوند و مهم تر اینکه همکاری دستگاه های اجرایی استان با عکاسان بیشتر شود.

رویدادی مثبت در عکاسی خبری اصفهان

سیدمحمدرضا شریف، عکاس روزنامه نسل فردا، خبرگزرای ایمنا و خبرگزاری میزان نیز تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه که برای نخستین بار در اصفهان انجام شد، بسیار سخت بود ضمن اینکه اقدام برای برگزاری این نمایشگاه همزمان شد با به ثبت رسانیدن انجمن عکاسان خبری اصفهان که برای عکاسی خبری اصفهان رویدادی بسیار مثبت است.

وی ادامه داد: حضور دوستان عکاس خبری در این نمایشگاه بسیار خوب بود و باتوجه به مباحث اقتصادی موجود در این شغل آرزو می کنم که عکاسان یا به لحاظ اقتصادی نیز به جایگاه مطمئنی دست یابند و یا عکاسی خبری شغل دوم عکاسان اصفهانی باشد.

عکاسی خبری هنر است

رسول شجاعی، عکاس خبرگزاری ایمنا نیز درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: بودن و دیده شدن درکنار بزرگان عکاسی خبری اصفهان، برای من جای خرسندی است.

وی افزود:عکاسی خبری جدا از اینکه هدف اصلیش این است که رویدادهای سیاسی و غیرسیاسی را به نمایش گذاشته و ثبت می کند، درعین حال یک هنر است و برخی عکسها صرفاً به دلیل بُعد هنریشان مطرح هستند.

پیشرفت همراه با نقد صورت می گیرد

محمدرضا جعفری یکی دیگر از عکاسان خبری اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه که بعد از چندسال اتحادی میان عکاسان خبری اصفهان ایجاد شد و به برگزاری اولین نمایشگاه عکاسان خبری اصفهان منجر شد، گفت:  این نمایشگاه، اولین نمایشگاه عکاسان خبری اصفهان بود و مطمئناً در آینده شاهد اتفاقات بهتری در زمینه عکاسی خبری اصفهان خواهیم بود و ممکن است نمایشگاه های انفرادی و گروهی را در آینده شاهد باشیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اتحاد میان عکاسان خبری در آینده بیشتر شود، به موضوع نقد  اشاره کرد و افزود: نقد است که عکس را می سازد و در هر زمینه ای اگر نقد وجود نداشته باشد پیشرفتی حاصل نمی شود.

جایگاه واقعی عکاسان خبری اصفهان

آزاده عزیزیان، عکاس خبرگزار ی ایمنا نیز از برگزاری اولین نمایشگاه گروهی عکاسان خبری اصفهان به عنوان اتفاقی مثبت یاد کرد و گفت: حس بسیارخوبی است که برای اولین بار همراه با همکارانمان در شهر اصفهان دیده می شویم و بسیار خوشحالم که به غیر از عکاسان خبری، سایر عکاسان نیز از این نمایشگاه استقبال کردند.

وی به حضور عکاسان جوان به عرصه عکاسی خبری اشاره کرد و گفت: خوشحالم که چهره های جوانی که تازه به عرصه عکاسی خبری وارد شده اند نیز از این نمایشگاه استقبال کردند. عکاسان خبری اصفهان توانایی این را دارند که در سطح کشور فعالیت کنند و آرزو می کنم به جایگاه واقعی شان برسند.

آرزویی مشترک

مهدی زرگر، دیگر عکاس خبری اصفهان نیز اشاره کرد: خدا را شاکرم رفقایی داریم که بفکر عکاسان خبری اصفهان هستند و انجمنی را به ثبت رساندند و توانستند در کمترین زمان، اولین نمایشگاه گروهی عکاسی خبری اصفهان را برگزار کنند و با داوری سختی که داشت اثبات کردیم عکاسان خبری اصفهان در کارشان نخبه هستند.

وی با لبخند افزود: عکاسان اصفهان همیشه آرزویی مشترک را مطرح می کنند و این است که امیدوارم شاتر دوربینت همیشه بزند.

گفتنی است، اولین نمایشگاه عکاسان خبری اصفهان، ۱۹ تا ۲۵ مردادماه در گالری نقش خانه مجتمع فرهنگی هنری سوره برگزار شد. در این نمایشگاه آثاری از عبدالله هاشمی، اصغر شیرازی، عباس فلاح، مهدی جانی پور، عباس پوستین دوز، محمدرضا شریف، عالیه سعادت پور، آریا جعفری، رضا امینی، خدیجه نادری، مهدی کریمی، مجید حجتی، مرتضی صالحی، رضا قلیچ خانی، آزاده عزیزیان، محمدرضا جعفری، رسول شجاعی، احسان جزینی، مرتضی زنگنه، مهدی زرگر و فاطمه صادق زاده ارائه شد.

کد خبر 315664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.