حماسه سر/تغییر نام میدان پردیس به نام شهید محسن حججی شناسنامه‌ای برای زرین شهر

لنجان_ شهردار زرین شهر گفت: ماجرای شهادت غرورآمیز محسن حججی توسط تروریست‌های داعش، موجی از همبستگی، غرور ملی و تکریم مدافعان حرم را در کشور ایجاد کرد و امیدواریم تغییر نام میدان پردیس به یاد این شهید والا مقامی گامی کوچک در راستای گرامیداشت شهید محسن حججی باشد و مقبول درگاه احدیت واقع شود.

بعضی کوچه‌ها، بن‌بست‌ها و خیابان های فرعی شهرمان تا همین چند سال پیش اسم مشخصی نداشتند و همه آنها را با نام کوچه‌ها و خیابان های اطراف محدوده آن می‌شناختند تا این‌که اهالی به فکر می‌افتند که چرا کوچه‌شان نباید برای خودش اسم و رسمی داشته باشد و بنابراین تصمیم می‌گیرند نامی برای کوچه‌شان انتخاب کنند. این‌که اسم پیشنهادی اهالی محل چه می تواند باشد؟ مهم این است که اسامی انتخابی جزو خط قرمزها نباشد و اصول اولیه یک اسم مناسب برای نامگذاری روی کوچه یا محله‌ای را داشته باشند. اسمی که انتخاب می‌شود باید ریشه زبان فارسی را داشته باشد و تلفظ آن هم برای مردم راحت و روان باشد. دیگر این‌که این اسم می‌تواند به شخصیت‌های تاریخی یک سرزمین که به نحوی در آن خیابان نام و نشانی از خود به جا گذاشته‌اند تعلق داشته باشد یا حتی می‌تواند به دلیل زندگی یکی از نخبگان محلی یا هنرمندان در آن محل انتخاب شود. البته اسامی‌ای ‌که نام و نشانی از ایثار وشهادت دارد امروز جلوه ای خاص به خود گرفته و زمانی که تقاضای خانواده شهید یا حتی اهالی محل برای نامگذاری یک معبر به نام شهیدشان به شوراهای اسلامی شهر ارائه می‌شود، کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شوراهای شهر هر شهرستان، از این تقاضای خانواده دفاع کرده و تاکید می‌کنیم که تقاضای خانواده یا اهالی محل اجرا شود.

جواد جمالی با اشاره به اینکه ما موظفیم یاد و خاطره شهدا را در اذهان مردم زنده نگاه داریم، اظهار کرد: حال و هوای امروز کشور متاثر از جنایتی است که داعشیان با حمایت و پشتیبانی جنگنده‌های آمریکا در منطقه الجمونه در نزدیکی مرز عراق و سوریه رقم زدند.

وی افزود: چند روزی است که ایران یکپارچه متاثر از شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی از رزمندگان لشکر ۸ نجف شهر نجف‌آباد است و موج گسترده ابراز احساسات نسبت به شهادت این شهید مدافع حرم که به دست شمرهای زمانه همچون سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) سر از پیکر مطهرش جدا شد، ادامه دارد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: تصویری از محسن حججی با دستانی بسته در اسارت یکی از عناصر داعش منتشر شد صحنه باور نکردنی و باصلابتی را آفرید که نماد غرور و هیبت یک رزمنده مدافع حرم بود که ندای هَل مِن ناصِر یَنصُرُنی  سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) را در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم لبیک گفت و باید گفت امروز عمق کلمه «مدافع حرم» در ندای هَل مِن ناصِر یَنصُرُنی امام حسین(ع) در روز عاشورا تجلی یافته است.

وی ادامه داد: در زمانه‌ای که انسان ها در آن دم از آزادگی و آزاداندیشی و روشن‌فکری می‌زند و همه درگیر روزمرگی و زندگی صرف دنیایی خود هستند، کسانی هم وجود دارند که از خود گذشته و پا را فراتر نهاده و با عمل به تکلیف الهی و دینی خود زندگی را جور دیگری معنا می‌کنند، کسانی که ندای هل من ناصر ینصرنی را توتیای چشم خود قرار داده و آن را معطوف به زمان و مکان خاصی نمی‌دانند.

جمالی اضافه کرد: امروز غیور مردانی با ایمان، محکم و استوار، درس دین‌داری و شجاعت را چقدر خوب به ما می‌آموزند، که چطور می‌شود بعد از هزاران سال در برابر یزیدیان زمانه، لبیک گوی امام حسین(ع) شد و از حریم حرم اهل‌بیتش محافظت کرد.

وی عنوان کرد: شهید محسن حججی یکی دیگر از شهدای مدافع حرم است که با ایثار جان خود به ما فهماند که نمی‌شود مسلمان بود و عنوان مسلمانی را به یدک کشید، اما نسبت به بی‌حرمتی به حرم اهل‌بیت بی‌تفاوت بود.

شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه گذاری برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا نامگذاری معابر و طرح های شهری به نام آنهاست، بیان کرد: ما در تلاش هستیم نسبت به نامگذاری معابر و طرح های شهری به نام شهدا در سطح شهر زرین شهر و دیگر محلات آن اقدامات مناسبی انجام شود از این رو درخواست نام‌گذاری میدان پردیس یکی از مهمترین پروژه های شهردارای زرین شهر به نام شهید مدافع حرم محسن حججی به شورای اسلامی زرین شهر داده شد که با تصویب شورای شهر این میدان به نام این شهید والا مقام مزین شود.

وی در پایان گفت: ماجرای شهادت غرورآمیز محسن حججی توسط تروریست‌های داعش، موجی از همبستگی، غرور ملی و تکریم مدافعان حرم را در کشور ایجاد کرد و امیدواریم نامگذاری این میدان به یاد این شهید والا مقامی گامی کوچک در راستای گرامیداشت شهید محسن حججی باشد و مقبول درگاه احدیت واقع شود.

کد خبر 315663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.