طلاق، موازنه جمعیتی را بر هم زده است

شهرضا - رییس اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا طلاق به علتهایی همچون مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از مهمترین علل برهم زننده موازنه جمعیتی دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالستار الصاق در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: کسب اطلاعات و آمار دقیق از جمله مهمترین ارکان توسعه پایدار در هر جامعه است که در قالب آمار وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق ثبت می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه امروز ما کاهش جمعیت است که می‌تواند تحت تأثیر شاخصهای مربوط به ازدواج باشد.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا ادامه داد: عواملی همچون مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در زمینه کاهش جمعیت مؤثر است، البته ترس از پایداری خانواده، فرزندآوری را بیش‌از این، به‌تأخیر انداخته و باعث می‌شود بُعد خانوار کاهش یابد.

الصاق تأکید کرد: بسیاری از زوج‌ها در سالیان نخست ازدواج، از شریک زندگی خویش دل‌آسوده نیستند و درحال سنجش همسر و بررسی پایداری زندگی مشترک‌اند، این پدیده سابقه زیادی در روابط زوجین ندارد.

 وی اضافه کرد: درمیان عوامل اقتصادی می‌توان دو عامل پُرهزینه‌شدن فرزند پروری و بی‌ثباتی اقتصادی را به عنوان علل اصلی کاهش جمعیت برشمرد، البته بی ثباتی اقتصادی برآمده از تورم و بیکاری بر زندگی مردم تاثیری آشکار و نمایان داشته است.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا تصریح کرد: با افزایش گرایش زنان به حضور در عرصه‌های اجتماعی، مانند تحصیلات و کار مدرن که مهم‌ترین ویژگی‌ آن، دوری محیط کار از خانه است، فرزندآوری به بازدارنده‌ای از تحرک اجتماعی تبدیل می‌شود.

کد خبر 315658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.