تقویت توریسم و گردشگری برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان نیز توریسم و گردشگری را در روستاها تقویت کرده‌ایم که این امر جمعیت قابل توجهی را به روستاهای شهرضا بازگردانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، ثبت احوال را از جمله ادارت مهم و حیاتی در ساختار اجتماعی برشمرد و افزود:اهمیت این سازمان باعث شده تا به عنوان یکی از اعضای ثابت هیئت اجرایی انتخابات شهرستان برگزیده شود.

وی با اشاره به افزایش امکانات شناسایی و هویتی سازمان ثبت احوال همانند کارت ملی هوشمند در سالهای اخیر، اظهار کرد: بهبود و ارتقاء سطح خدمات ثبت احوال از مهمترین ارکان توسعه پایدار در جامعه است به همین منظور باید در این رابطه به طور ویژه خدمت رسانی شود.

رییس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی درخصوص اقدام همه افراد برای اخذ کارت ملی هوشمند، عنوان کرد: امکانات لازم برای این منظور در شهرستان فراهم شده است.

گلابی همچنین با تأکید بر ضرورت افزایش اعتبارات استانی برای بهبود وضعیت ساختمانی و ساختار نیروی انسانی اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا، اظهار کرد: باتوجه به موقعیت بین راهی شهرضا، امکانات این اداره در شهرستان باید بتواند به شمار بالای مراجعات روزانه مردم پاسخ دهد.

وی در ادامه افزایش میزان امکانات و سطح خدمات در همه بخشها را از مهمترین ارکان مقابله با معضلات اجتماعی برشمرد و افزود: وقتی شغل بیشتر روستائیان کشاورزی و دامداری است با کاهش بارندگی و به دنبال آن خشکسالی، این گروه از شهروندان جامعه به شهرها مهاجرت می‌کنند که توسعه امکانات زیربنایی از وقوع این پدیده‌ها جلوگیری می‌کند.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: پیش از این ۱۲۰ رشته قنات در روستاهای شهرضا وجود داشت که به دلیل استمرار شرایط خشکسالی این تعداد به کمتر از ۲۰ قنات کاهش یافته است این در حالی است که کشاورزان فهیم شهرستان در سال گذشته و امسال در عملیات پرکردن بیش از ۱۱۰ چاه غیرمجاز مشارکت کردند.

گلابی از افزایش آمار جمعیت شهرستان شهرضا بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ خبر داد و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان نیز توریسم و گردشگری را در روستاها تقویت کرده‌ایم که این امر جمعیت قابل توجهی را به روستاهای شهرضا بازگردانده است.

وی تغییر الگوی کشت را از جمله دیگر اقدامات انجام شده برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی شهرضا برشمرد و اظهار کرد:  کاشت و پرورش گل محمدی در اسفرجان و اختصاص تسهیلات دولتی با کارفرمایان مناطق روستایی از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

کد خبر 315657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.