کاهش آمار ازدواج و ولادت در استان اصفهان

شهرضا - معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان اصفهان گفت: مقایسه آمار وقایع ولادت و ازدواج در استان اصفهان و از ان جمله در شهرستان شهرضا، حکایت از کاهش این دو واقعه دارد که باید برای اصلاح و جلوگیری از تبعات آن، چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، بهروز شجاعی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: آمار ولادت در ۴ ماهه نخست سال در اصفهان، ۲۷هزارو۶۰۲ نفر که در شهرضا این آمار ۷۹۶ ولادت بوده است.

وی در ادامه این مطلب با بیان اینکه آمار ولادت نسبت به سال گذشته در شهرضا که ۸۶۶ نفر بوده با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده، افزود: ثبت فوت در ۴ ماهه نخست سال در استان ۷هزارو۶۲۳ نفر که در شهرضا این آمار ۲۹۸ نفر بوده و نسبت به سال گذشته ۲۴۱ نفر بوده آمار افزایش پیدا کرده است.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال اصفهان از ثبت ۱۰هزار و ۵۷۶ واقعه ازدواج در ۴ ماهه نخست سال در استان اصفهان خبر داد و عنوان کرد: سهم شهرضا از این تعداد ۳۷۷ ازدواج بود که مقایسه آن با ثبت ۵۵۳ واقعه ازدواج در سال ۹۵ در این شهرستان، روند نزولی آن ثابت می‌کند.

شجاعی تأکید کرد: صدردرصد وقایع وفات و ولادت در استان اصفهان ثبت می‌شود، این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر روند ثبت فوت افراد، به چند دقیقه بعد از فوت کاهش یافته که این دقیق بودن آمارها و اطلاعات یکی از افتخارات سازمان ثبت احوال محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: نرخ جمعیت باروری به ۱.۸ درصد کاهش یافته و دلایلی همچون بالا رفتن سن ازدواج، کاهش باروری و مسائل و معضلات فرهنگی سبب کاهش بیشتر این آمار می‌شود.  

معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، از اتمام مهلت ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان امسال خبر داد و افزود: در صورت عدم مراجعه افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند، درباره ابطال آن تصمیم گیری می‌شود.

شجاعی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵ سال در استان اصفهان، اظهار کرد: هم اکنون کارت ملی هوشمند برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیده باشند نیز صادر می‌شود.

وی گفت: کارت هوشمند ملی با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تعویض شناسنامه‌های قدیمی فقط تا پایان امسال فرصت دارد، تصریح کرد: برای زمان تغییر شناسنامه‌ها هنوز تصمیم‌ گرفته نشده با این وجود تعویض شناسنامه‌های قدیم به دلیل مکانیزه شدن، امنیت بیشتر و اصلاح آن از خدشه‌ها و عیب‌ها ضروری است.

کد خبر 315641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.