زنگ خطر پیری جمعیت در استان اصفهان به صدا درآمده است

شهرضا - مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: متأسفانه جمعیت استان اصفهان به زیر یک درصد یعنی ۹۸ دهم درصد کل کشور رسیده و این به معنای سقوط جمعیت و گرایش جامعه به سمت پیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسین غفرانی کجانی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا اظهار کرد: مردم تا پایان امسال فرصت دارند تا برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی از ارائه روزانه ۲۰ تا ۲۵ خدمت برای صدور کارت ملی هوشمند در ثبت ‌احوال استان اصفهان برای افراد و سایر سازمان‌ها خبر داد و افزود: میزان صدور کارت ملی هوشمند در سه ماهه اخیر ۳ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: پیش ثبت نام در کافی‌نت‌ها و دفاتر اینترنتی و پرداخت هزینه‌های بیشتر مربوط به انجام ثبت نام بوده و ربطی به صدور کارت ملی ندارد.

غفرانی با اشاره به اینکه در پایان فرآیند صدور و دریافت کارت نیز ۲ هزار تومان به عنوان هزینه پست دریافت می‌شود، افزود: دفاتر خدماتی ۲۰ هزار تومان نیز جهت پیش ثبت‌نام صدور کارت ملی دریافت می‌کنند، این در حالی است که دفاتر خدمات دولتی اجازه دریافت هیچ‌گونه مبلغ متفاوتی غیر از هزینه مصوب را ندارند، زیرا عملکرد این دفاتر بررسی شده و در صورت بروز تخلف مجوز آنها تعلیق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: متأسفانه جمعیت استان اصفهان به زیر یک درصد یعنی ۹۸ دهم درصد کل کشور رسیده و این به معنای سقوط جمعیت و گرایش جامعه به سمت پیری است.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان تصریح کرد: جمعیت ۶۵ سال به بالا ۱۶۱هزارو۲۵۸ نفر یعنی ۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که باتوجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت استان نسبت به کشور، این نگرانی وجود دارد و بر این جمعیت افزوده می‌شود.

وی گفت: در چهار ماهه نخست امسال در استان اصفهان ۲۷هزارو۶۰۲ واقعه ولادت اتفاق افتاده که از این تعداد ۷۹۶ ولادت مربوط به شهرستان شهرضا است که مقایسه این دو آمار با سال گذشته روند نزولی را نشان می‌دهد.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال، جمعیت پیشرفت‌ساز و برنامه‌ریز است اما اگر با این نرخ رشد جمعیت پیش رویم در آینده با جمعیت سالمندی مواجه می‌شویم.

غفرانی کجانی اظهار کرد: باتوجه به شاخصه‌های آمارسی و جمعیتی، رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال جمعیت در معرض ازدواج کشور هستند، این در حالی است که در استان اصفهان ۲۲ درصد از جمعیت کودکان و ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۱۹۲ نفر نیز میانسال هستند.

کد خبر 315640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.