قرض الحسنه زمینه مناسبی در ایجاد توازن اقتصادی شهر است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه رسالت، رسالت خود در امر قرض الحسنه را انجام داده است، گفت: توسعه فرهنگ قرض الحسنه برای افراد با سطح درآمد مطلوب نیز می تواند یک پشتوانه قوی معنوی به حساب آمده و سبب ایجاد فضای معنوی مناسبی در شهر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه قرض الحسنه به عنوان یکی از ملزومات مورد تاکید ایجاد شهر اسلامی است، اظهار داشت: وقتی پیرامون دستیابی به شهر اسلامی در محافل مختلف شهری صحبت می شود، باید توجه ویژه ای نسبت به اعتلای فرهنگ دینی و شهروندی در جامعه صورت گیرد.

وی به زمینه های تحقق شهر اسلامی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: شناسایی مولفه های شهر اسلامی، بسترسازی در زمینه های مختلف شهری و تدوین و تحقق برنامه راهبردی پیرامون آن همواره به عنوان نیازهای اساسی تحقق شهر اسلامی مورد توجه قرار می گیرد؛ به طور قطع مسئله قرض الحسنه به عنوان یکی از مولفه های اساسی شکل گیری شهر اسلامی در جامعه مطرح می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به برکات معنوی و اخروی قرض الحسنه در زندگی مردم، تصریح کرد: در شرعیت مقدس اسلام همواره تاکید شده قرض الحسنه سبب رونق اقتصادی و توسعه منابع مختلف افراد شده و موجب ایجاد برکت خاصی در شرایط زندگی آن ها می شود.

وی کاهش اختلاف طبقاتی در جامعه را به عنوان یکی از برکات مهم قرض الحسنه در جامعه دانست و افزود: توزیع عادلانه خدمات و منابع در شهر یکی از اهداف مهم شهرداری بوده که در راستای آن باید تلاش کنیم به صورت متوازن خدمات بین مردم توزیع شده و سبب کاهش اختلاف طبقاتی شود.

جمالی نژاد کاهش اختلاف طبقاتی از طریق رونق قرض الحسنه را مسبب تثبیت امنیت و آرامش اجتماعی در شهر دانست و خاطرنشان کرد: قرض الحسنه به خوبی می تواند بین افراد نیازمند و افرادی که سطح درآمد مطلوبی دارند، یک موازنه مناسب ایجاد کرده و سطح اختلاف طبقاتی را کاهش دهد، این مهم خود ایجادکننده امنیت اجتماعی در جامعه است.

وی گفت: توسعه فرهنگ قرض الحسنه برای افراد با سطح درآمد مطلوب نیز می تواند یک پشتوانه قوی معنوی به حساب آمده و سبب ایجاد فضای معنوی مناسبی در شهر شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کارکرد بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یک بانک پیشتاز در این عرصه، بسیار موثر بوده و سبب رونق این امر ارزشمند در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی که موسسات مختلف اقتصادی و بانک های خصوصی با مشکلات عدیده ای مواجه اند، بانک قرض الحسنه رسالت به خوبی توانسته فرهنگ قرض الحسنه را در جامعه گسترش داده و مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: به واقع "مجموعه بانک قرض الحسنه رسالت" به خوبی توانسته رسالت خود در کاهش سطح اختلاف طبقاتی در جامعه را انجام دهد و فرهنگ قرض الحسنه را به صورت عملی ملموس سازد.

کد خبر 315609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.