مشخصات سامسونگ "گلکسی نوت ۸" به طور کامل فاش شد/ نمایشگر "پیکسل ۲" حاشیه ندارد

هفته‌ سی ام از سال۲۰۱۷ میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۷ میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید.  اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

نمایشگر پیکسل ۲ حاشیه ندارد

عکس گوشی پیکسل ۲ گوگل افشا شده و نشان می‌دهد نمایشگر آن تقریبا حاشیه‌ای ندارد. هرچند این تصویر کوچک است و هنوز ما را در مورد جزئیات آن کنجکاو نگه داشته؛ اما این عکس کافی است تا بفهمیم طراحی شبیه پیکسل و پیکسل XL دارد. هردو ظاهری با دو تن رنگی در پشت دارند.

در پشت گوشی می‌توانیم دو دوربین ببینیم که نشان می‌دهد گوگل برای پیکسل ۲ دوربین دوتایی پشتی در نظر گرفته است. گفته می‌شود دوربین پشتی این گوشی ۱۶ مگا پیکسل و دوربین جلویی ۸ مگا پیکسل است. در کنار این‌ گزارش‌ها نشان می‌دهد پیکسل ۲ به پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۶ کوالکوم مجهز است. باید بگوییم که کار بر اسنپ دراگون ۸۳۶ از طرف کوالکوم هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است.

طراحی زیبای پیکسل ۲ دنباله‌رو طراحی گوشی‌های قبلی گوگل یعنی پیکسل و پیکسل XL است. چیزی که بیشتر در مورد آن صحبت می‌شود نمایشگر تمام صفحه‌ی آن با کمترین حاشیه است.

طراحی ظاهری این گوشی به‌جز دوربین دوتایی و حذف حاشیه‌ها دقیقا مشابه پیکسل اصلی است. این که گوگل طراحی آن را عوض نکرده موضوع جالب به نظر می‌رسد. گفتنی است که پیکسل از نظر فنی اولین گوشی گوگل است که به‌طور کامل توسط گوگل طراحی شده؛ بنابراین نگه داشتن طراحی اصلی پیکسل عجیب نیست.

تلفن پرچمدار LG V۳۰ به دوربین قدرتمند برای عکاسی در نور کم مجهز خواهد بود

دوربین گوشی های هوشمند مسیر زیادی را برای رسیدن به سطح فعلی طی کرده اند و به چنین پیشرفت فوق العاده ای رسیده اند. در واقع عملکرد دوربین گوشی های موبایل آنقدر رضایت بخش شده است که اغلب کاربران عادی دیگری نیازی به خرید دوربین دیجیتال نمیبینند و دوربین گوشی های هوشمند، کاملا رضایت آنها را جلب میکند.

طبیعتا سطح کیفی دوربین های موبایل در مدل های پرچمدار در بهترین حالت خود قرار دارد. با این حال، دوربین پرچمداران نیز در شرایط نور کم عملکرد چندان فوق العاده ای ندارد و این موضوع حتی در مورد پرچمداران مطرحی مانند آیفون ۷ نیز صدق میکند.

در حالی که دوربین گوشی های هوشمند با وجود نور کافی میتوانند تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کنند، در تاریکی شب داستان کاملا عوض میشود و تصاویر معمولا پر از نویز میشوند. این موضوع به طور نسبی در تمام گوشی های هوشمند کم و بیش مشترک است. به دلیل محدودیت فضای خالی در داخل گوشی های هوشمند، کمپانی های از سنسور های بسیار کوچکی ( در مقایسه با دوربین های عکاسی ) در این دستگاه ها استفاده میکنند و به همین دلیل در بخش عکاسی در محیط های با نور کم، گوشی های هوشمند قادر به رقابت با دوربین های DSLR یا بدون آینه نیستند. با توجه به اینکه کمپانی ها در هر نسل سعی میکنند ضخامت گوشی های خود را کاهش دهند، بعید است به این زودی ها استفاده از سنسور های بزرگ تر در این دستگاه ها میسر شود. بدین ترتیب نباید انتظار بزرگ شدن چندان زیاد گشادگی دیافراگم دوربین موبایل ها را در آینده ی نزدیک داشته باشیم.

گشادگی بزرگ تر دیافراگم دوربین بدین معناست که دوربین میتواند نور بیشتری را هنگام ثبت تصویر جذب کند. در مشخصات دوربین ها، گشادگی دیافراگم با حرف f نشان داده میشود. هر چه عدد بعد حرف f کوچک تر باشد، گشادگی دیافراگم بزرگ تر است. به طور مثال، گشادگی دیافراگم f/۴.۶ از f/۲.۰ کوچک تر است و طبیعتا در عکاسی با نور کم، دیافراگم با اندازه ی f/۲.۰ عملکرد بهتری از خود نشان میدهد چرا که نور بیشتری جذب میکند. اکثر گوشی های پرچمدار امروزی دارای گشادگی دیافراگمی بین f/۲.۰ تا f/۱.۷ دارند. در صورتی که یک سنسور دارای گشادگی دیافراگم مناسب و لرزشگیر اپتیکال باشد میتواند تصاویری واضح تر و با جزئیات بهتر در تاریکی شب ثبت کند. هر چند نباید فراموش کرد که بهینه سازی نرم افزار دوربین نیز میتواند تاثیر بسزایی در این مورد داشته باشد. گشادگی دیافراگم در دوربین گوشی های مطرحی همچون گلکسی اس ۸ سامسونگ برابر با f/۱.۷ است که برای یک گوشی هوشمند مقدار بسیار مناسبی است و باعث شده تا پرچمدار سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در شرایط با نور کم داشته باشد.

اما با استناد به گزارشات، به نظر میرسد به زودی پرچمدار ال جی در عکاسی با نور کم، پرچمداران سامسونگ را شکست دهد. شایعات حاکی از این دارند که LG V۳۰ دارای سنسوری با گشادگی دیافراگم f/۱.۶ خواهد بود که برای یک گوشی هوشمند، فوق العاده به نظر میرسد. تفاوت در روی کاغذ با سنسور گلکسی اس ۸ ناچیز به نظر میرسد اما همین مقدار کم بزرگ تر بودن گشادگی سنسور میتواند در تصاویر خروجی تاثیر محسوسی بگذارد. به خصوص اگر دوربین این پرچمدار با نرم افزاری بهینه شده و یک لرزشگیر اپتیکال قدرتمند همراه شود. از آنجا که ال جی V۳۰ به دوربین اصلی دوگانه مجهز خواهد بود، فقط سنسور اصلی دستگاه دارای گشادگی دیافراگم f/۱.۶ خواهد بود و لنز عریض دستگاه گشادگی به مراتب کمتری خواهد داشت. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، LG V۳۰ به عنوان دارنده ی عریض ترین دیافراگم دوربین در بین گوشی های هوشمند شناخته خواهد شد و انتظار میرود این دستگاه در عکاسی با نور کم، عملکرد بهتری نسبت به پرچمداران فعلی داشته باشد.

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت ۸ به طور کامل فاش شد

همانطور که در رندرهای ارائه شده از گلکسی نوت ۸ سامسونگ مشخص است، طراحی این گوشی هوشمند چیزی شبیه به گلکسی اس ۸ پلاس است، اما دقیقا مشابه آن نیست. به عنوان مثال در موبایل گلکسی نوت ۸ سامسونگ، گوشه‌های قاب کمی مربعی‌تر طراحی شده (این موضوع شامل نمایشگر آن نیز می‌شود) و علاوه بر آن، قلم اس پن نیز خودنمایی می‌کند.

از سوی دیگر، این فبلت پرچمدار همان صفحه نمایش ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ گلکسی اس ۸ پلاس را حفظ کرده، اما با اندازه ۶.۳ اینچ تنها کمی از آن بزرگتر است.

این دستگاه در اندازه‌های ۱۶۲.۵ میلی‌متر طول، ۷۴.۶ میلی‌متر عرض و ۸.۵ میلی‌متر ضخامت، گسترده شده و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن از شارژ سریع و همچنین شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. وجود گواهینامه IP۶۸، این گوشی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بیمه می‌کند. یک پورت یو اس بی نوع C در آن وجود دارد و در رنگ‌های مشکی و طلایی عرضه می‌شود. گلکسی نوت ۸ با قیمت ۹۹۹ یورو (حدود ۱۱۸۰ دلار) به بازارهای اروپا راه خواهد یافت.

در دل این دستگاه پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ قرار گرفته است. این همان پردازنده‌ای است که در نسخه‌های بین المللی گلکسی اس ۸ هم دیده شد. پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ نیز در مدل‌هایی که برای ایالات متحده آماده شده است، قدرتنمایی می‌کند. بدون در نظر گرفتن مدل این پردازنده‌ها، هر دو توسط ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، پشتیبانی می‌شوند.

یکی از جذاب‌ترین مشخصات سامسونگ گلکسی نوت ۸ وجود دوربین دوگانه در پنل پشتی آن است. دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ساختار دوربین دوگانه را تشکیل می‌دهند. یکی از سنسورها دارای دهانه دیافراگم f/۱.۷ با لنزهای واید بوده و سنسور دیگر با زوم ۲X، دهانه دیافراگم f/۲.۴ و لنزهای تله فوتو همراه شده است. هر دو سنسور به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند. در جلو نیز برای دوست‌داران سلفی و برقراری تماس‌های تصویری یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه و زوم اپتیکال ۳ برابری

دوربین های دوگانه تا کنون به دو دلیل در گوشی های هوشمند استفاده شده اند، در برخی گوشی ها مثل پرچمدار V۲۰ الجی برای ایجاد افکت لنز عریض که لنزها از نوع واید انتخاب می‌شوند و در برخی نیز مانند آیفون ۷ پلاس برای  ایجاد زوم اپتیکال که در این پرچمدار شرکت اپل با استفاده از لنز تله فوتو تا ۲.۵ برابر توانسته است بزرگنمایی اپتیکال ایجاد کند.

گفتنی است زوم یا بزرگنمایی اپتیکال موجب کاهش کیفیت عکس نمی‌شود و این مزیت بزرگی برای یک گوشی هوشمند است.

حال شرکت سامسونگ می‌خواهد برای پرچمدار سری نوت خود سنگ تمام بگذارد و از دوربین دوگانه با زوم اپتیکال سه برابری استفاده کند. به گفته یک تحلیلگر مشهور دنیای دیجیتال به نام  "مینگ‌چی کو"  که قبلا هم استفاده از دوربین دوگانه در نوت ۸ را پیش بینی کرده بود، این فبلت از یک لنز استاندارد ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک لنز تله فوتو  ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که از بزرگنمایی سه برابری یعنی بیش از زوم اپیتکال در  آیفون ۷ پلاس پشتیبانی می‌کند.

در هر صورت باید تا اول شهریور ماه و برگزاری  نمایشگاه IFA برلین  منتظر ماند و دید که آیا فبلت گلکسی نوت ۸  اولین گوشی با دوربین دوگانه  سامسونگ خواهد بود یا خیر؟

ال جی از صفحه نمایش خمیده ۶ اینچی در گوشی V۳۰ استفاده می‌کند

شرکت ال جی به کاربردن صفحه نمایش اولد (خمیده) ۶ اینچی با حاشیه بسیار باریک را در پرچم دار جدیدش تایید کرد.

استفاده از صفحه نمایش اولد برای شرکت های تولید کننده بسیار مفید خواهد بود به این علت که ضخامت گوشی کاهش می یابد، رنگ ها پر قدرت تر نشان می دهند و در زیر نور آفتاب بهتر قابل دیدن هستند.

بخش عمده ای از صنعت گوشی های هوشمند به سمت صفحه نمایش های اولد رفته است که در راس آن ها شرکت سامسونگ می باشد که چندین سال است از این نوع صفحه نمایش ها استفاده می کند. بدیهی است که شرکت ال جی با پنل های اولد نا آشنا نمی باشد، چرا که این شرکت در تلوزیون های بزرگ خود از صفحه نمایش OLED و در صفحه نمایش های کوچک تر، از صفحه نمایش P-OLED که نمایشگری از جنس پلاستیک است، استفاده می کند. در پرچمدار جدید ال جی نیز شاهد به کارگیری این نوع از صفحه نمایش خواهیم بود اما باید دقت داشت، به دلیل استفاده از گوریلا گلس ۵، این گوشی همانند سری G Flex انعطاف پذیر نخواهد بود.

علاوه بر این، شرکت ال جی اندکی از صفحه نمایش V۳۰ را نیز در اعلامیه خود نشان داده است. همچنین ال جی گفته است که این گوشی ۲۰ درصد از حاشیه بالایی و ۵۰ درصد از حاشیه پایینی نسل قبلی را کاهش داده است که همین امر موجب نزدیک شدن طراحی V۳۰ به گلکسی اس ۸ سامسونگ می شود.

شرکت ال جی قرار است از پرچمدار جدید خود در تاریخ ۹ شهریور ماه و در شهر برلین رونمایی کند.

دو گوشی Moto G۵ و Moto G۵ Plus به‌زودی معرفی می‌شوند

به تازگی گوشی معرفی نشده‌ی Moto G۵ وارد سازمان FCC کشور آمریکا شده تا بتواند مجوزهای لازم را به دست بیاورد. براساس اطلاعاتی که از این سازمان لو رفته، گوشی Moto G۵ به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تکنولوژی Turbo Charging مجهز شده است. در ادامه گفته شده که این گوشی با یک دانگل DTV راهی بازار می‌شود که یک گیرنده‌ی تلویزیون به حساب می‌آید. گفته شده که این گوشی به NFC و سیستم پرداخت موبایلی Android Pay هم مجهز شده است.

در کنار گوشی Moto G۵ به  نظر می‌رسد که گوشی دیگری با نام Moto G۵ Plus هم در دست ساخت است. گفته شده که این تلفن همراه هوشمند به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با دقت تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل مجهز شده و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۲۵ روی آن قرار گرفته است. این تراشه‌ یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno ۵۰۶ را در خودش قرار داده است. چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد که یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در شایعات به این موضوع اشاره شده که G۵ Plus باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با تکنولوژی Turbo Charging دارد و سنسور تشخیص اثر انگشت برای آن در نظر گرفته شده است.

تفاوت میان و G۵ Plus در میزان رم و کیفیت دوربین جلو است. گفته شده گوشی سه گیگابایت رم دارد. به احتمال زیاد در نمایشگاه MWC ۲۰۱۷ شاهد معرفی این دو گوشی خواهیم بود.

رندر رسمی ال جی وی ۳۰ (LG V۳۰) منتشر شد

ال جی وی ۳۰، پرچمدار آینده کمپانی ال جی است که قرار است در تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شود. تا به امروز تعداد زیادی از نشت اطلاعات و شایعات در مورد وی ۳۰ بر روی وب منتشر شده است و ما تا حدودی از گوشی هوشمند جدیدی که قرار است به زودی در فروشگاه‌ها با آن ملاقات کنیم، آشنا هستیم.

امروز شاهد انتشار رندر رسمی ال جی وی ۳۰ بودیم که جزئیات پنل جلویی این فبلت کره‌ای را به طور دقیق‌تری نشان می‌دهد. ما به وضوح می‌توانیم ببینیم که نمایشگر ال جی وی ۳۰ همراه با حاشیه‌های کم کناری و ناهنجاری‌های بسیار باریک بالا و پایین خود شبیه به نمایشگر Infinite گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ است. در اینجا هیچ دکمه‌ای بر روی قاب جلویی نیست و به نظر می‌رسد سنسور اثر انگشت نیز بر روی قاب پشتی قرار گرفته باشد؛ این درحالیست که به نظر می‌رسد کلیدهای ناوبری نیز به سبک گلکسی اس ۸ به شکل مجازی بر روی قاب جلویی نمایان هستند. در کناره‌های گوشی نیز ما می‌توانیم دو کلید را مشاهده کنیم که احتمالا مربوط به کلیدهای ولوم و پاور باشد. با کنار هم قرار دادن ال جی V۳۰ در کنار ال جی و سامسونگ گلکسی می‌توان برآورد خوبی از اندازه دستگاه در مقایسه با دیوایس‌های موجود داشت. به نظر می‌رسد این گوشی کمی در مقایسه با جی ۶ عریض‌تر است و از اس ۸ / اس ۸ پلاس کوچکتر است.

کد خبر 315600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.