"اقتصاد" مهم ترین پرسش از وزیران پیشنهادی خواهد بود

فریدن - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: حوزه اقتصاد و چگونگی تقویت آن، مهم ترین پرسش نمایندگان از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم خواهد بود.

اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به نامگذاری های متوالی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، ادامه داد: کابینه ای کار آمد خواهد بود که بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت تصریح کرد: طرح های عملی برای حل مشکلات اقتصادی و البته کیفیت اعطای وام های اشتغالزایی و شرایط آن؛ موضوعی است که توسط نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی اقتصاد پرسش خواهد شد.

ترکی ادامه داد: وزیر اقتصاد  باید پاسخ دهد وام‌هایی که قرار است اعطا شود، وثیقه آن چگونه باید باشد؛ چراکه ضمانت کارمندی حقوق کارمندان دولت که ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند را تضییع می‌کند و برای همین مجلس مصوب کرده است که تا سقف ۱۵ میلیون تومان کارت‌های یارانه وثیقه محسوب شوند.

وی افزود: به دلیل اهمیت مسئله و لزوم مدیریت مطلوب بخش اقتصادی اگر وزیران پیشنهادی برنامه ای عملی برای بهبود وضعیت این حوزه ارائه نکنند قطعا رای منفی خواهند گرفت.

ترکی ادامه داد: بطور یقین تعیین یک کابینه دلسوز و مدبر و بهره گیری از ظرفیت افراد متخصص، با تجربه و خلاق می تواند دولت و نظام را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس با بیان این که نمایندگان با حساسیت و دقت لازم مشغول بررسی وضعیت وزیران پیشنهادی هستند، افزود: مردمی بودن، ولایی بودن، دست پاکی و توان بالا برای مدیریت امور سه نکته مهم در بررسی سوابق وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم است.

ترکی با بیان این که نیروی انسانی توانمند نقش مهمی در موفقیت طرح ها و پروژه ها ایفا می کند، افزود: شایسته سالاری و برخورداری از استعداد ها و توانایی های مدیریتی دو فاکتور مهمی است که در تمام سطوح دولت باید لحاظ شود.

ترکی افزود: استمرار بسیاری از مشکلات به دلیل سیاست ها و تصمیمات اشتباه بوده است که لازم است با دقت در به کارگماری وزرا و به تبع آن مسئولان دولتی دقت لازم به عمل آید.

وی بر لزوم واقف بودن وزیر به اهمیت عزت و اقتدار ملی، مطالبات مردمی و توان تشخیص اولویت ها و خلاء های کشور تاکید کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سؤال که وزیر معرفی‌شده بهداشت را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: با وجود برخی نقدها به حوزه بهداشت و درمان، اما به وزیر بهداشت و درمان پیشنهادی رأی اعتماد می‌دهم چرا که عملکرد کلی این وزارتخانه مثبت بوده است و اهداف وی نیز برای پیشرفت و تغییر در حوزه بهداشت و درمان شفاف است.

وی تاکید کرد:  با دولت تعامل خوبی داریم  و در انتخاب وزرا از حق مردم دفاع خواهیم کرد.

ترکی با تاکید بر این که عموم مردم و مسئولان از سیاسی بازی پرهیز کنند و دید و فراجناحی داشته باشند گفت: تا زمانی که دولت در خط مردم کار بکند، از آن‌ حمایت می‌کنیم و پشتیبان دولت‌خواهیم بود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با بیان این که به زودی نتیجه نهایی بررسی ها و تصمیم گیری ها اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: امیدواریم با به روی کار آمدن کابینه ای توانا و خلاق شاهد ارتقا وضعیت کشور در تمام زمینه ها به خصوص بخش اقتصادی باشیم.

کد خبر 315599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.