پژوهش و پایش مجدد در طرح شناخت ۲۲ هزار اثر تاریخی استان

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در نشست شورای پژوهشی ادارۀ کل میراث فرهنگی از پژوهش و پایش مجدد در طرح شناخت ۲۲ هزار اثر تاریخی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ سومین نشست شورای پژوهشی ادارۀ کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سال جاری، ظهر امروز به همت دفتر مطالعات، پژوهش و آینده پژوهی ادارۀ کل برگزار شد.

در این نشست فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تأکید کرد: با سرعت گرفتن طرح های اجرایی اداره کل در سه حوزۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمان آن فرار رسیده تا با پژوهش های جدید، ایده های نوین در حوزه های ماموریتی سازمان جهت پشتیبانی عوامل اجرایی تدوین شود، تا اجرای طرح های این اداره به صورت علمی و دقیق پایش و نظارت شود.

او تأکید کرد: از جمله طرح ها و ایده های جدید، پژوهش و بازبینی در طرح شناسایی ۲۲ هزار اثر تاریخی استان است، به گونه ای که این طرح شناخت برای اولین بار در سال ۱۳۸۴ در پهنه استان اجرا شد، لکن هم اینک پس از گذشت ۱۲ سال نیاز است تا جهت بازبینی مجدد این آثار اعم از پایداری، تهدیدات، آسیب ها و اضطرار در جهت مرمت و حتی تعیین وضعیت مالکیت این آثار مجددا بررسی شده و آمار جدیدی بر اساس پژوهش های جدید از میزان و تعداد آثار تاریخی در پهنه استان اصفهان ارائه گردد./

کد خبر 315597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.