هشت دشت استان اصفهان در اولویت طرح احیا

هشت دشت استان اصفهان به دلیل تأمین آب شرب شهرها از منابع آب زیرزمینی در اولویت اقدامات طرح احیا قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمین جلسه کارگروه طرح احیا وتعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان اصفهان درسال ۹۶ باحضور مدیرعامل، معاون حفاظت و بهره برداری، جمعی از مدیران و کارشناسان فعال در طرح، در محل شرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در این نشست با بیان و تأیید نظرات مهندس میدانی قائم مقام وزیر نیرو، عنوان کرد طرح احیا همانطور که در دولت یازدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار بود در دولت دوازدهم نیز اولویت وزارت نیرو خواهد بود و ما برای پیشبرد این طرح ابتدا باید خود به این باور رسیده باشیم و آن را به عموم منتقل کنیم تا بتوانیم نتایج مورد انتظار را به دست آوریم.
مسعود میرمحمدصادقی بیان داشت: شرکت آب منطقه ای اصفهان از نظر انجام تکالیف و خدمات در مقایسه با دیگر شرکت‌های آب منطقه ای جزو پیچیده‌ترین شرکت‌ها است. مجموعه شرایط رودخانه زاینده رود و دیگر آب‌های سطحی، آب‌های زیرزمینی، وسعت استان، کثرت خطوط و کانال‌های انتقال و ارتباط هیدرولوژیکی آب سطحی و زیرزمینی اکثر دشت‌های مرزی استان با استان‌های همجوار از دلایل این پیچیدگی هستند.
وی درخصوص بستن چاه‌ها خواستار تعیین الگو و ارائه تحلیل‌های لازم شد و ضمن تأکید بر ادامه روند مسدود کردن چاه های غیرمجاز عنوان کرد که باید چاه‌های با عمق بیشتر و دبی بالاتر در اولویت قرار گیرند واز تحلیل‌ها در روند کار استفاده شود.
در ادامه این جلسه آمار چاه های پر و مسدود شده تا امروز ۲۳۵ حلقه با ۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی اعلام شد که در بین امور آب شهرستان‌ها، شهرضا و دهاقان بهترین عملکرد را داشتند.
همچنین عنوان شد ۸ دشت شامل ۵ محدوده پایلوت (اردستان ـ بادخالد آباد ـ میمه و مورچه خورت و دامنه) به اضافه دشت‌های گلپایگان ـ سمیرم و مهیار شمالی پرتنش هستند که به دلیل وابستگی آب شرب آن‌ها به منابع آب زیرزمینی بیشترین مشکل را دارند و بایستی در الویت اقدامات طرح احیا قرار گیرند.
لازم به ذکر است آمار کنتورهای هوشمند آب و برق نصب شده در دشت‌های پایلوت درمجموع ۱۰۳۵ عدد اعلام شد.

کد خبر 315588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.