تفاهم نامه تراموا تا اوایل پاییز منعقد می شود

معاون حمل و نقل و ترفیک شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم تا پاییز سال جاری قرار داد تراموا منعقد و ظرف ۳۰ ماه احداث شود .

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در برنامه «اینجااصفهان» اظهار کرد: بعد از ۲ سال تلاش توانستیم زحمات این چند سال را با وارد کردن یکصد دستگاه اتوبوس به ناوگان شهر به ثمر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان شهر اصفهان بالاست و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه متوسط عمرناوگان اتوبوسرانی نیز بیش از ۸ سال است و بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عمر بالای اتوبوس ها نیز مشکلاتی را برای شهر و شهروندان به وجود آورد، تاکید کرد: در همین راستا قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در انواع ۱۸ متری، ۱۲متری و ۱۵ متری بسته شد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس ها دارای فیلتر جذب آلاینده هستند، گفت: صندلی مخصوص برای سالمندان و معلولان نیز در این اتوبوس ها پیش بینی شده تا آنها بتوانند بدونه دغدغه از اتوبوس ها استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیستم تصویری و دوربین های نظارتی در این اتوبوس ها نصب شده است، ادامه داد: تعداد و ظرفیت صندلی های اتوبوسها بی نظیر است.

صلواتی ادامه داد: اصفهان تا سال۱۴۰۰، ۱۲ خط اتوبوس تندرو خواهد داشت همچنین در نظر داریم  تا پایان سالجاری ۸خط دیگر را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی خط ۲ اتوبوس های تندرو از میدان قدس تا میدان جمهوری گفت: شهروندان منطقه ۸ می توانند با استفاده از اتوبوس های تندرو تا مرکز شهر سفر کنند.

صلواتی با تاکید بر آغاز عملیات اجرای خط تندرو در خیابان امام خمینی(ره) گفت: در این خط نیز طرح اتوبوسهای هدایت شونده برای اولین بار در شهر اصفهان اجرا  می شود و اتوبوس ها در یک مسیر ویژه عبور می کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفان با تاکید براینکه اتوبوس های هدایت شونده مقدمه ای برای احداث تراموا است، اظهارکرد: عملیات اجرای اتوبوس تندرو خیابان امام خمینی(ره) ظرف ۶ ماه آینده تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه بی. آر. تی خیابان شیخ بهایی نیز در دست اجراست، گفت: همچنین احداث خط اتوبوس های تندرو خیابان جهاد و آتشگاه نیز در دست طراحی و مطالعه است.

صلواتی در ادامه با اشاره به راه اندازی تراموا در شهر اصفهان گفت: تراموا یکی از نیازهای اصلی شهر است  از همین رو در تلاش برای راه اندازی تراموا داریم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا پاییز سال جاری قرارداد تراموا منعقد و ظرف ۳۰ ماه آینده نیز احداث شود، گفت: تراموا با اقلیم اصفهان سازگار است و آرامش را به شهر و شهروندان هدیه می دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۳ خط قطار شهری در شهر داریم، گفت: خط یک مترو در دست اجراست و تا پایان سال نیز خط یک به صورت کامل تکمیل می شود.

صلواتی با اشاره به افزایش طول خط یک مترو، خاطرنشان کرد: خط یک از شهرک قدس به میدان استقلال و تا شاهین شهر و از سمت جنوب شهر نیز از پایانه صفه تا بهارستان و سپاهان شهر نیز ادامه می یابد.

وی افزود: عملیات اجرایی خط ۲ و ۳ قطار شهری نیز آغاز شده است.

صلواتی با بیان اینکه  ۳ محدوده ترافیکی در شهر داریم، ادامه داد: در محدود ترافیکی یک که شامل مناطق یک و ۳ است در نظر داریم آرام سازی ترافیک را در این محور اجرا کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در محدوده ترافیکی دوم در نظر داریم استفاده از وسایل نقلیه همگانی را توسعه دهیم تا رونق کسب و کار حفظ و ترافیک روانی ایجاد شود، گفت: همچنین در سومین محور حمل و نقلی هم هدف روان سازی ترافیکی باسرعت مطمئنه است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل پاک، همگانی، هوشمند و توسعه فرهنگ ترافیکی از اولویت های برنامه های مدیران شهری است، گفت: در حمل و نقل پاک دوچرخه و موتورهای برقی در نظر گرفته شده است.

صلواتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه عملیات اجرایی اولین مرکز معاینه فنی در دست اجراست، گفت: اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهریورماه راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ جایگاه کوچک سوخت  در شهر اصفهان راه اندازی شده است، ادامه داد: با راه اندازی ایستگاه های کوچک سوخت صف های طولانی پمپ بنزین ها کوتاه شد.

معاون حمل و نقل عمومی شهر اصفهان با اشاره به برنامه اصفهان ۱۴۰۰ گفت: در چشم انداز ۱۴۰۰ اصفهان شهری پاک و ایمن  در حمل و نقل عمومی است.

کد خبر 315503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.