بیمارستان حضرت زهرا (س) اصفهان بیمارستان برتر در زمینه شاخص‌های مادر و کودک شد

رئیس بیمارستان حضرت زهرا(س) گفت: نیروهای پرستاری، اتاق عمل، اورژانس، مامایی و زنان و زایمان در این بیمارستان فعال هستند به‌طوری‌که در زمینه شاخص‌های مادر و کودک و زایمان طبیعی در سال گذشته بیمارستان برتر کشور شدیم.

دکتر مسعود جوانبخت در گفتگو به خبرنگار ایمنا با اعلام این خبر افزود: بیمارستان حضرت زهرا (س) قبلا دارای درجه ۲ اعتباربخشی ملی بود و اکنون ارتقاء درجه پیدا کرده است و درجه یک شده است.

وی با اشاره به اینکه از میان هزار بیمارستان فعال در کشور، بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان یکی از بیمارستان‌هایی است که در ارزیابی اعتباربخشی ملی رتبه درجه‌ یک را کسب کرد، اضافه کرد: حدود هزار و سیصد معیار سنجه برای ارزیابی اعتباربخشی وجود دارد. این سنجه ها به منزله مجموعه استانداردهای وزارت بهداشت و درمان است که پس از بازدید و بررسی در طول سه الی ۴ روز، درجه بیمارستان مشخص می شود.

رییس بیمارستان حضرت زهرا (س) با تاکید بر اینکه اعتباربخشی بهترین و مؤثرترین روش برای ارتقای کیفیت و کمیت اداره خدمات در حوزه سلامت و درمان است، ادامه داد: در سال گذشته نسل سوم اعتباربخشی در سراسر کشور آغاز شد و تحول بسیار بزرگی در اداره بیمارستان‌ها ایجاد کرد.

وی افزود: هدف از اعتباربخشی افزایش رضایت بیماران است که با ۹۰۳ سنجه تنها ابزار سنجش و ارزیابی عملکرد بیمارستان‌هاست. درواقع وقتی بیمار وارد بیمارستان می‌شود مراقبت‌هایی که از وی به عمل می‌آید باید مطابق استاندارهای جهانی و منابع علمی باشد.

جوانبخت تصریح کرد: بیمارستان حضرت زهرا (زینبیه ) در سال ۱۳۷۱ ذیل دانشگاه علوم پزشکی از طریق خیرین تاسیس شد و پس از آن 2 بار به بخش خصوصی تحویل داده شد و حدود ۱۸ سال در دست  بخش خصوصی بود. این بیمارستان مجدادا از سال ۱۳۹۳ به صورت دولتی اداره می شود.

وی یادآور شد: از همان زمان تحت پوشش برنامه تحول سلامت قرار گرفت که برنامه تحول سلامت در راستای بهبود شاخص های مادر و کودک و افزایش در زایمان طبیعی و کاهش سزارین در سال ۹۵ این بیمارستان تبدیل به یک بیمارستان برتر در شاخص بهبود مادر و کودک شد.

رییس بیمارستان زهرا زینبیه همچنین عنوان کرد: در حال حاضر این بیمارستان کاندید "بیمارستان دوست دار مادر" است و در عین حال دارای لوح دوست دار کودک نیز هست.

وی با بیان اینکهدر سال ۹۵ حدود صد و سی هزار ویزیت سرپایی در  بیمارستان حضرت زهرا انجام شده است، افزود: این بیمارستان ۵۰ تخته خوابی و دارای درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی است که صبح ها مشغول ارائه خدمت است.

جوانبخت ادامه داد: سال گذشته ۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان انجام شد و شاخص زایمان طبیعی ان نسبت به سزارین بسیار بهبود یافته است به گونه ای که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد زایمان سزارین و ۶۰ درصد طبیعی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: بیمارستان دارای بخش های  جراحی چشم پیشرفته و دستگاه های مدرن شده به صورتی که از استان های مجاور هم مریض های مختلف مراجعه می کنند. جراحی زنان و زایشگاه آن به اتاق ها LDR و خصوصی مجهز شده و تخت زایمان برقی و چند حرکتی دارد و تخت همراه و دست شویی و ... در اتاق موجود است و حتی زایمان همان جا انجام می شود.

رییس بیمارستان زهرای زینبیه عنوان کرد: در این بیمارستان بخش های گوش و حلق و بینی، داخلی ، گوارش، روماتولوژی و اعصاب و روان و داخلی مغز و اعصاب ،ارتوپدی، پوست، عفونی و اطفال در بیمارستان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای پرستاری، اتاق عمل، اورژانس، مامایی و زنان و زایمان بسیار فعال هستند به‌طوری‌که در زمینه شاخص‌های مادر و کودک و زایمان طبیعی در سال گذشته بیمارستان برتر کشور شدیم.

وی ضمن اشاره به مراجعه ۲۰۰ هزار نفر به بیمارستان در سال گذشته گفت: در سال ۹۵، ۶ هزار عمل جراحی، ۸۵۵ مورد زایمان طبیعی و ۱۲۰ هزار مراجعه سرپایی داشتیم. همچنین در سه ماه اول سال جاری از مجموع ۶۵ هزار مراجعه‌کننده، ۲۰۰۰ عمل جراحی،۲۲۰ مورد زایمان طبیعی و ۴۰ هزار ویزیت سرپایی انجام‌شده است.

کد خبر 315448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.