۶۵ درصد اصفهانی‌ها هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند/ مهلت ثبت‌نام تا پایان سال جاری

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و این در حالی است که تنها ۲۵ درصد شهروندان اصفهانی اقدام به دریافت این کارت کرده‌اند.

حسین غفرانی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص صدور کارت‌های هوشمند ملی اظهار کرد: این کارت به‌ عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک محسوب شده و ضرورت بهره‌مندی از دنیای مدرن است.

وی افزود: دیگر امروز نمی‌توان در مقابل پیشرفت‌های جامعه مقاومت کرد و باید همگام و پیشرو با آنها بود از این‌ رو در کشور ایران برای عبور از مرحله سنتی به مرحله مدرن زحمات بسیاری کشیده شده و روزی که بنیان ثبت‌احوال به ‌عنوان کهن‌ترین اداره نهاده شد هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک روز در جامعه‌ای زندگی کنیم که بستر فنّاوری و مدرنیته در آن فراهم باشد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان بیان کرد: کارت ملی بستری را فراهم می‌کند که خدمات در هر نقطه‌ای به مخاطب ارائه شود و این به معنای جدا کردن بوروکراسی اداری و توزیع آن در بدنه جامعه، محل اسکان و اقامت افراد است.

پایان سال ۹۶ به ‌عنوان آخرین زمان اعتبار کارت ملی قدیمی

وی با تأکید بر پایان اعتبار کارت ملی قدیمی عنوان کرد: بر اساس آخرین تمدید کارت برای شهروندان از سوی هیئت‌وزیران پایان سال ۹۶ به‌ عنوان آخرین زمان اعتبار این کارت‌ها تعیین ‌شده و از آغاز سال ۹۷ کارت‌های فعلی فاقد اعتبار خواهد بود، بنابراین تأکید می‌کنم افراد تعویض کارت ملی خود را به‌ روزهای پایانی سال موکول نکنند تا با صف‌های طولانی مواجه نشوند.

غفرانی در مورد محل‌های مراجعه برای انجام کارهای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی تصریح کرد: ۸ دفتر پیش‌خوان در استان اصفهان افزوده‌ شده و در کنار آن دفاتر پست و ثبت‌احوال برای خدمت‌رسانی به عزیزان آماده هستند.

وی در مورد زمان صدور کارت هوشمند گفت: در گذشته زمان صدور طولانی بود و مردم از این بابت نگرانی داشتند اما در حال حاضر ثبت ‌احوال به سمتی رفته که کارت‌های هوشمند بین ۱۵ روز تا یک ماه پس از درخواست صادر می‌شوند، همچنین نرم‌افزاری را پیش‌بینی کرده‌ایم که در حال حاضر در مرحله آزمایش است که فرد با مراجعه به سایت ثبت‌احوال می‌تواند با دادن شماره ملی در کوتاه‌ترین زمان، مرکزی را که برای مراجعه مشخص ‌شده است، پیدا کند.

هزینه دریافت کارت ملی هوشند ۳۱ هزار تومان است

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان در مورد هزینه صدور کارت هوشمند ملی نیز عنوان کرد: حداکثر رقمی که از زمان ثبت‌نام تا تحویل کارت از سوی مردم باید پرداخت شود ۳۱ هزار تومان است.

وی افزود: ۹ هزار تومان از این مبلغ در زمان درخواست و تکمیل ثبت‌نام دریافت می‌شود که البته این رقم از ۷ تا ۹ هزار تومان متغیر است، ۲ هزار تومان نیز در زمان تحویل کارت دریافت می‌شود، همچنین بر اساس مصوبه مجلس ۲۰ هزار تومان هم برای واریز به خزانه دولت تعیین ‌شده است.

غفرانی ادامه داد: بنابراین دریافت هر رقمی خارج از این ۳۱ هزار تومان خلاف است و در صورت تخلف، مراجعین می‌توانند آن را با کد و آدرس دفتر مورد نظر به ثبت احوال اعلام کنند تا رسیدگی شود.

هنوز ۷۵ درصد اصفهانی‌ها کارت ملی هوشمند نگرفتند

وی در مورد تعداد افرادی که از استان اصفهان تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، گفت: باید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت دریافت کنند که از این تعداد فقط ۳۵ درصد اقدام کردند و این در حالی است که مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری است و از سال ۹۷ تمام‌ کارهای اداری تنها با کارت ملی هوشمند انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای ثبت درخواست و صدور کارت ملی هوشمند اندیشیده شده افزود: مردم با مراجعه به ادارات پست و پیشخوان می‌توانند درخواستشان را ارائه داده و به ‌صورت الکترونیکی یا حضوری ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص پیشنهاد اتحادیه عکاسان به منظور فعالیت در روند تهیه کارت ملی هوشمند نیز گفت: از آنجایی که عکس کارت ملی یک امر هویتی، امنیتی است باید با دقت و حساسیت انجام می‌شد و عدم حضور دائم عکاسان اتحادیه در دفاتر باعث ایجاد وقفه و اختلال در روند ثبت‌نام می‌شد.

کد خبر 315446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.