فاز ۳ خط یک تا پایان مردادماه به صورت رسمی افتتاح می شود/ بهره برداری از خط ۲ تا سال ۱۴۰۰

معاون اداری-مالی شهرداری و سرپرست سازمان قطار شهری اصفهان گفت: خط ۲ مترو از شهرک امام حسین(ع)  تا میدان شهدای خمینی شهر تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  محمد نورصالحی در برنامه " اینجا اصفهان"  با اشاره به اینکه عملیات احداث مترو شهر اصفهان از سال ۸۰ آغاز شد، اظهارکرد: حدود ۱۶سال است عملیات اجرایی خط یک  مترو در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه  با همت مسئولان و با یک جهش جهادی در آخرسال ۹۴  فاز اول خط یک قطار شهری به بهره داری رسید، افزود: همچنین در سال گدشته نیز فاز دوم خط یک از میدان شهدا تا چهارراه تختی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

نورصالحی با بیان اینکه فاز سوم خط یک قطار شهری به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی این مجموعه فاز سوم مترو از چهارراره تختی تا میدان آزادی تا پایان مرداد ماه سالجاری به بهره برداری رسمی می رسد.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه خط یک قطار شهری ستون فقرات شهر است چرا که این خط مترو در کاهش بار ترافیکی بسیار موثر است، اضافه کرد: خط یک از ایستگاه میدان آزادی تا ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی ادامه دارد البته قرار است از ایستگاه قدس تا میدان استقلال نیز امتداد یابد که این خود در کاهش بار ترافیکی شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه با تاکید براینکه به زودی عملیات اجرایی ادامه خط یک تا میدان استقلال آغاز می شود، ادامه داد: ظرف ۲ سال آینده حرکت مترو از سمت دانشگاه صنعتی به سمت جنوب شهر اصفهان آغاز می شود.

نورصالحی تاکید کرد: خط اتصال قطار شهری از بهار ستان به اصفهان نیز در حال بررسی است و امیدواریم تا سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

معاون اداری مالی شهرداری و سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به خط ۲ قطار شهری ادامه داد: خط ۲ قطار شهری از شهرک امام حسین(ع)  تا میدان شهدای خمینی شهر به طول ۲۴ متر غرب و شرق شهر را به هم متصل می کند.

 وی با بیان اینکه فاز اول خط ۲  از شهرک امام حسین (ع) آغاز و تا میدان امام علی (ع) ادامه می یابد، گفت: پیمانکار حفار تونل این فاز و پیمانکارهای ایستگاه عمان سامانی و زینبیه انتخاب و فعالیت خود را آغار کرده اند.

نورصالحی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده خط ۲ مترو تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با اشاره به احداث خط سوم قطار شهری عنوان کرد: عملیات اجرایی خط ۳ قطار شهری از میدان آزادی به سمت غرب اصفهان نیز به زودی آغاز می شود.

معاون اداری مالی شهرداری و سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یک شهرتاریخی و دارای هویت جهانی است، گفت:  درهمین راستا در سال گذشته برای عبور مترو از چهارباغ بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی توافقاتی انجام شد از همین رو دانشگاه علم و صنعت به عنوان امین سازمان میراث فرهنگی برای ارائه طرح  و نقشه و نظارت برای عبور مترو از چهارباغ انتخاب شد.

کد خبر 315364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.