لازم است اقتصاد فرهنگی فعال شود

مدیرعامل و سردبیر روزنامه اصفهان امروز گفت: حمایت از موسسات فرهنگی درواقع حمایت از مردم است.

مدیرعامل و سردبیر روزنامه اصفهان امروز با اشاره به انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم و تأکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت: بحث وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باتوجه به گستردگی حوزه های زیرمجموعه اش، به نگاهی راهبردی نیاز دارد و این درحالی است که بسیاری از مدیرانی که چه در حوزه وزارت و چه در حوزه معاونت در این وزارتخانه فعالیت دارند صرفاً نگاهی اداری دارند.

امیر اکبری افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باتوجه به اینکه مجموعه ای هزینه‌بر است، دولت ها براساس توان بودجه حمایتی خود به این وزارتخانه نگاه می کنند، لذا لازم است در این حوزه ملاحظات جدی نسبت به اقتصاد فرهنگی صورت پذیرد و تلاش شود تا این وزراتخانه با فراهم آمدن شرایط لازم و فعالیت‌های زیرمجموعه اش، روی پایش بایستد.

وی به حوزه سینما اشاره و تصریح کرد: این اتفاق حدود دو سال است که در حوزه سینما افتاده است، آنطور که مسلم است سینما نیاز به کمک و حمایت دارد و در این دوسال عملاً به صنعتی تبدیل شده است که تهیه کننده ها سرمایه گذاری لازم را انجام داده و درواقع این صنعت رونق و تحولی یافته است، درنتیجه سالن های قدیمی بازسازی شده اند و حتی سالن های جدید احداث شده و سایت های خدمات رسانی این حوزه فعال شدند.

اکبری با تأکید بر اینکه لازم است در بحث نشر و مطبوعات با استفاده از شیوه های علمی، اقتصاد فرهنگی را فعال کرد، ادامه داد: حوزه فرهنگ حوزه ای است که اگر قرار است کمک و حمایتی در این حوزه صورت بگیرد، هدف، مصرف کنندگان یعنی مردم هستند؛ اما درحال حاضر اینطور استنباط می شود که اگر از موسسات فرهنگی حمایت می کنیم گویا داریم از آن کارگذار حمایت می کنیم.

سردبیر روزنامه اصفهان امروز گفت: در مبحث رسانه و با توجه به گسترش فعالیت رسانه های مجازی، جایگاه نشریات مکتوب و آنلاین متزلزل شده است، ولی لازم است در این حوزه تسهیلاتی ارائه شود تا مردم راحت‌تر از رسانه های مکتوب استفاده کنند. بنابراین این حمایت یک اقدام مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط امروز دنیا و همچنین شرایط کشورمان ازنظر گردشگری و بین المللی، حوزه فرهنگ و هنر یکی از نقاط ممیزی است و هرچه بیشتر از هنر و تولیدات هنری حمایت شود و هرچه فعالان فرهنگی و هنری در این حوزه فعال تر باشند و مورد کمک و حمایت قرار گیرند به وجهه‌سازی برای کشور کمک خواهد شد و حتی در مباحث درآمدزایی مانند توسعه گردشگری و حضور بیشتر گردشگران و یا انعقاد قراردادهای تجاری و بسیاری نمونه های دیگر کمک شایانی خواهد شد./

کد خبر 315241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.