طلاق، بیکاری و اعتیاد سه آسیب جدی در فریدن است/کارگروه ها فعال تر شوند

فریدن - معاون فرماندار فریدن گفت: طلاق، بیکاری و اعتیاد از جمله آسیب های جدی در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، صفر بدیع زمانی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان،  با اشاره به اهمیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد،  آسیب اجتماعی را  هر عمل فردی یا جمعی که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد جامعه قرار نمی گیرد تعریف کرد و اظهار داشت: باید در خصوص آسیب های اجتماعی قبل از وقوع اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

وی عنوان کرد: یکی از این اقدامات، هماهنگ کردن بخش های عمومی و خصوصی مانند نیروی انتظامی، کار و امور اجتماعی، آموزش و پرورش، شهرداری ها، شوراها و بهزیستی  است که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم فعالیت دارند.

معاون فرماندار فریدن آگاهی  بخشی به خانواده ها برای نظارت و کنترل بیشتر فرزندان، اتخاذ تدابیر امنیتی توسط دولت در محل های جرم خیز، اطلاع رسانی شفاف رسانه های جمعی برای تشویق جوانان درباره تسهیلات و فرصت هائی که جامعه برای آن ها قرار داده است و شناسایی مشکلات جوانان و نوجوانان  را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان نمود.

وی با بیان این که کار فرهنگی بسیار تخصصی و سخت است، افزود:  اقدامات فرهنگی نیازمند عزم عمومی است و زمانی در جامعه نمود خواهد داشت که بر اساس نیازها و اولویت ها باشد.

وی طلاق، بیکاری و اعتیاد را از جمله آسیب های جدی شهرستان برشمرد و گفت:  لازم است کارگروه ها و شوراهای شهرستان از جمله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شورای اشتغال فعال تر شوند، مشکلات و مسائل طلاق و اعتیاد در شهرستان را رصد و در جهت رفع آن ها برنامه ریزی نمایند.

معاون فرماندار فریدن در ادامه با اشاره به ۲۲ مرداد ماه سالروز تشکل ها و مشارکـت های اجتماعی، ضمن مثبت ارزیابی نمودن عملکرد این سازمان ها؛ از زحمات و تلاش های سازمان های مردم نهاد مستقر در شهرستان تقدیر نمود.

 وی با بیان این که سازمان های مردم نهاد بازوان اجرایی دولت و حلقه رابط مردم و دولت هستند، بر لزوم تعامل و همکاری دو جانبه میان سازمان های مردم نهاد و ادارات شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا؛ در این جلسه اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی ، با تاکید  بر تشکیل کمیته های آسیب های اجتماعی شهرستان، تعامل و همکاری ادارات با سازمان های مردم نهاد در راستای توانمند سازی عمومی و مهارت آموزی در حوزه های فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و اقتصادی برای اقشار مختلف و جوامع هدف؛ بیکاری و به تبع آن افسردگی و گرایش به مواد مخدر، افزایش روز افزون اعتیاد، پایین آمدن سن آن و آلوده شدن جوانان به مواد مخدر، خشونت خانگی، فقر فرهنگی و فقدان مهارت های لازم برای زندگی، نبود مراکز تفریحی مناسب وطلاق را  از مهم ترین دغدغه ها و آسیب های اجتماعی شهرستان برشمردند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سازمان های مردم نهاد شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 315229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.