سیستم شهرسازی الکترونیک با یک حرکت جهادی به ثمر نشست

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: راه اندازی سیستم مکانیزه هوشمند یکی از مطالبات اصلی اعضای شورای اسلامی بود که با یک حرکت جهادی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول جان نثاری در برنامه تلویزیونی "اینجااصفهان" اظهار کرد: یکی از انتظارات جدی شهروندان در بخش عمرانی است، در همین راستا  بیش از ۷۰ درصد از بودجه ای که در شهرداری تنظیم می شود به حوزه عمران اختصاص می یابد.

وی عنوان کرد:  نظارت بر انجام پروژه های عمرانی، شکل گیری صحیح و جانمایی پروژه ها از مسائلی بوده که شورای شهر باید ورود کند .

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا تاکید کرد: در این راستا کمیسیون عمران،  معماری و شهرسازی بر روی ارتقا کیفیت پروژه ها،  طرح هایی که در قسمت های مختلف شهری باید شکل می گرفته و ساخت و سازهایی که توسط شهروندان انجام می شده، نظارت داشته است.

جان نثاری افزود: همچنین اجرای پروژه هایی که توسط بخش خصوصی با رقم قابل توجهی در شهر انجام می شده ، احداث پروژه های عمرانی و زمان عملیات اجرایی و تامین اعتبارات آن  نیز از دیگر دغدغه های کمیسیون عمران و شهرسازی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راه اندازی سیستم مکانیزه هوشمند شهرسازی و درآمد گفت: راه اندازی سیستم مکانیزه هوشمند یکی از مطالبات اصلی اعضای شورای اسلامی بود از همین رو با یک حرکت جهادی سیستم مکانیزه شهرسازی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان راه اندازی شد

جانثاری تاکید کرد: این نرم افزار اول به صورت پایلوت در  ۲  منطقه شهرداری اصفهان راه اندازی و ۶ ماه به صورت آزمایشی در مناطق  فعال بود تا اشکالات آن برطرف شود.

وی ادامه داد: شهروندان برای ارائه صدرو پروانه ، پایانه کار با زمان طولانی و فرآیندهای غیر شفاف رو به رو بوده اند  از همین رو راه اندازی سیستم مکانیزه هوشمند در شهرداری در دستور کار قرار گرفت تا به شهروندان اطلاعات شفاف ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان خاطره خوبی از دریافت پروانه ساخت ساز به دلیل هزینه و زحمت بسیار زیادی به دلیل پیچیدگی اداره ای نداشتند، گفت: در همین راستا برای روان سازی وشفاف سازی کار سیستم مکانیزه شهرسازی راه اندازی شد.

جان نثاری با بیان اینکه اکنون در بخش مالی و گردش کار فعالیت ها  به صورت الکترونیکی انجام می شود، خاطرنشان کرد: اکنون پروانه ای که صادر می شود به صورت تک برگه ای الکترونیکی است و در این برگه یک بارکد وجود دارد و توسط نهادهای مختلف می توانند از اصالت و اطلاعات مطلع شوند.

وی گفت: همچنین با راه اندازی این سیستم لینکی بین شهرداری ، معاونت شهرسازی و نظام مهندسی برقرار شده که بسیاری از خطاها و رفت و آمدها جلوگیری می کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به اینکه زیرساخت های شهرسازی الکترونیک و هوشمند شهر ایجاد شده است، گفت: البته باید مردم در سطوح مختلف آموزش های لازم را ببینند.

جان نثاری  با اشاره به اینکه آموزش رایگان شهرسازی الکترونیک به شهروندان یکی از رسالت هایی است که در شهرداری خواستار آن شدیم، اضافه کرد: در فاز دوم شهرسازی الکترونیک به شهروندان به صورت رایگان آموزش های لازم ارائه می شود.

عضو شورای اسلامی اصفهان در بخش دیگر سخنان خو د با اشاره به اینکه یکی از بخش های اصلی شهرسازی الکترونیک حمل و نقل الکترونیک است، اضافه کرد: اتوبوس، تاکسی تا مترو باید تحت شبکه الکترونیکی باشد .

وی با اشاره به راه اندازی ترافیک یار گفت: نرم افزار ترافیک یار، حجم دقیق ترافیک را در خیابان های مختلف نشان می دهد تا شهروندان از ترافیک خیابان ها مطلع شوند.

 جان نثاری تاکید کرد: حمل و نقل شهر هوشمند شده و زمانی که شهروندان می خواهند به یک نقطه ای از شهر سفر کنند با استفاده از تلفن همراه خود می توانند اطلاعات لازم را در مورد ترافیک کسب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه محیط زندگی الکترونیکی شده است و دوربین های مختلف در سطح شهر نصب شده که اطلاعات را به سازمان ها ارائه می دهد، گفت: همچنین اقتصاد الکترونیکی انجام و شهروندان با مراجعه به فروشگاه کوثر با استفاده از سیستمی که در آنجا وجود دارد می توانند اجناس خود را در کوتاهترین زمان فاکتور و پرینت را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه توریست و گردشگری که موفق نیستم گفت: شهرهای کشور از هوشمندی الکترونیکی برخوردار نیستند این در حالی است که توریست زمانی که وارد می شود انتظار دارد  از مکان های اقامتی، تاریخی و غیره اطلاع داشته باشد که متاسفانه این مهم برای آنان مهیا نیست و  اگر این زیر ساخت ها به وجود بیاید شهر، شهروندان وتوریست نیز در آرامش هستند.

کد خبر 315193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.