بوی خوبی به مشام اصحاب فرهنگ و هنر نمی‌رسد

کاریکاتوریست اصفهانی گفت: اهالی فرهنگ و هنر در دولت یازدهم شاهد اتفاق و رنسانس ویژه ای نبودند.

هنرمند طراح، عکاس و کاریکاتوریست اصفهانی با اشاره به نقش پررنگ اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات ریاست جمهوری، به خبرنگار ایمنا گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ همیشه کم توقع ترین افراد در تاریخ معاصر ایران بوده اند و مکتوباتی که برجای مانده است این موضوع را گواهی خواهند داد.

مهدی تمیزی افزود: هنرمندان و اهالی فرهنگ همواره به منظور تحقق مصادیق آزادی، دموکراسی و ارائه اطلاعات، بیشترین تلاش را داشته اند و در پیشبرد اهداف متعالی فرهنگ و هنر نقشی قابل تأمل ایفا کرده و همیشه نیز بیشترین میزان هزینه را پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت که جامعه فرهنگ و هنر ایران چه در دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری و چه در دوره اخیر، نقش بسیار موثری را در انتخاب رئیس جمهور ایفا کرد اما همانطور که در دوره قبل اهالی فرهنگ و هنر در بخش مرتبط با خود، شاهد اتفاق و رنسانس ویژه ای نبودند بنظر می رسد در این دوره نیز این رنسانس را نخواهند دید.

این کاریکاتوریست تأکید کرد: معرفی و تغییرات متعدد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گواه این است که بوی خوبی به مشام اصحاب فرهنگ و هنر نمی رسد.

تمیزی افزود: انتظار من بعنوان یک عضو بسیار کوچک جامعه هنری این است که ریاست محترم جمهور نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بویژه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند و امیدوارم اوضاع بهتر از چیزی باشد که در چهار سال گذشته در این وزارتخانه و سازمان شاهد بودیم.

این هنرمند گفت: انتظار ما این است که وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجای اینکه به مصادیق سیاسی و ایجاد حیات خلوت برای دولت بپردازند، به مقوله فرهنگ و هنر که مظلوم ترین بخش در دولت‌های جمهوری اسلامی ایران متمرکز شوند.

کد خبر 315189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.