درمان خانگی کمر درد/ کمردردهای روزانه را با "هیدروتراپی" درمان کنید

کمردرد یکی از شایع ترین بیماری های انسان بوده و تقریبا همه افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود دچار کمر درد می شوند.

متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز در مورد درمان خانگی کمر دردهای حاد به خبرنگار ایمنا گفت: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به کاهش درد کمر و التهاب کمک می کند.

دکتر علیرضا مقتدری افزود: برخی از این داروها مانند آسپرین غیر تجویزی و برخی دیگر تنها با نسخه قابل تهیه است. عوارض احتمالی این داروها نفخ، سوزش سر دل، حالت تهوع، سرگیجه و اسهال است که افراد باید در صورت بروز این علائم و پایدار بودن آن مصرف دارو را قطع و به پزشک خود اطلاع دهند.

وی به مبتلایان به کمردرد توصیه کرد: این افراد در ابتدا تا ۵ روز از کمپرس گرم و سرد استفاده کنند، به این صورت که هر دو ساعت به مدت ۱۵ دقیقه کمپرس گرم روی کمر قرار دهند و سپس کمپرس سرد را قرار دهند.

این متخصص طب فیزیکی خاطرنشان کرد: کمپرس سرد و گرم در موارد ابتلا به کمردرد حاد یا مزمن می تواند التهاب را کاهش دهد. برای قرار دادن کمپرس سرد لازم است قبل از قرار دادن کیسه یخ روی کمر آن را درون یک حوله بپیچید تا به بیمار شوک وارد نکند.

 وی در ادامه بیان داشت: مبتلایان به کمردرد می توانند به طور مرتب حمام آب گرم همراه با سولفات منیزیم بگیرند. این روش خصوصا در صورتی که کمردرد آنها ناشی از کار روزانه یا ایستادن های مداوم باشد موثر است.

وی افزود: سولفات منیزم می تواند موجب تسکین عضلات ملتهب شود. پزشکان به این روش هیدروتراپی می گویند. البته آب نباید بیش از حد داغ باشد.

متخصص الکترودیاگنوز تاکید کرد: این روش موجب بهبود عملکرد عصب ها و جریان خون در نواحی آسیب دیده کمر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حین حمام بدن خود را ماساژ دهید. به این علت که در حین حمام عضلات شما شل می شوند ، این موقع زمان خوبی برای رفع گرفتگی عضلات است.

به گزارش ایمنا، شیوع کمر درد در زن و مرد یکسان است و گرچه در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد، اما بیشتر در سنین ۵۰-۳۰ سالگی دیده می شود. همچنین کمردرد می تواند شدید یا خفیف باشد، کوتاه مدت یا مزمن بوده و دائم یا گاهگاهی باشد. با این حال در اکثر اوقات این دردها به طور خودبخودی بعد از چند هفته خوب می شود.

در واقع وارد آوردن فشار زیاد به ستون مهره از علل شایع کمردرد است. زمانی که اسباب کشی می کنید، به مسافرت می روید، خانه تکانی شب عید می کنید و یا به خرید میروید و مقدار زیادی اسباب خرید را به خانه می کشید، عضلات و لیگامان های اطراف ستون مهره خود را تحت فشار زیاد و ناگهانی قرار داده اید.

کمر شما ممکن است آمادگی برای تحمل این فشارها را نداشته باشد. نتیجه آن کشیده شدن عضلات و لیگامان ها و به دنبال آن ایجاد پارگی های کوچک و میکروسکوپی است. در نتیجه به دنبال آن تورم و درد در این بافت ها ایجاد می شود و شما آنرا به صورت کمردرد و خشکی کمر احساس می کنید.

کد خبر 315095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.