صدور یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان اصفهان

گلپایگان-مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند که تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید ثبت احوال گلپایگان و تجلیل از بازنشستگان این اداره با تقدیر از خدمات دو ساله علی اکبر شانه سازی رئیس اسبق ثبت احوال گلپایگان، اظهارداشت: بازنشستگی به معنای ناتوانی فرد نیست، باید از تجربیات فرد بازنشسته استفاده کرد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه ثبت احوال یک ارگان تخصصی و حقوقی است و باید به صورت اصولی و با دقت کامل در ثبت اسناد سجلدی دقت شود.

در ادامه حسین غفرانی کجائی اظهار داشت: اداره ثبت احوال بزرگترین و سرآمدترین پایگاه آماری کشوراست، ۱۲۰ دستگاه با زیر مجموعه آنان در کشور به ثبت احوال متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان نسبت به جمعیت کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند  ۶.۴ درصد سهم دارد، تصریح کرد: در استان اصفهان جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند که تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند، برای  ۲۰۰ هزار نفر دیگر هنوز کارت ملی هوشمند صادر نشده است.

وی گفت:  افرادی که کارت ملی آنان مفقود شده، یا به سن ۱۵ سال تمام رسیده اند، و افرادی که مشخصات سجلدی آنها تغییر کرده در اولویت برای دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

غفرانی کجائی تأکید کرد: فرصت زیادی برای تعویض کارت ملی تا پایان سال وجود ندارد از مردم استان درخواست داریم  تا قبل از اتمام مهلت و پایان یافتن اعتبار کارت ملی خود به ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

وی بر ضرورت اخذ کارت ملی هوشمند توسط متقاضیان و مراجعه به ادارات ثبت احوال تأکید کرد و گفت: افرادی که کارت ملی آنها صادر شده است با قید فوریت برای اخذ کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند، در غیر این صورت ابطال کارت ملی هوشمند آنها مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بیان داشت: مدت اعتبار کارت ملی هوشمند هفت سال است و پس از این مدت اعتبارسنجی آن به طور مجدد توسط دستگاه انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: دریافت کارت ملی هوشمند برای همه افراد جامعه ضروری است، برای کارت‌های ملی هوشمند که صادر شده و صاحبان آنان به دفاتر پیشخوان مراجعه نکردند، در آینده نزدیک برای آنان تصمیم گیری خواهد شد.

غفرانی کجایی با اشاره به اینکه جمعیت کشور و به تبع استان را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد، افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان اصفهان را جوانان تشکیل می‌دهند، ردیف سنی بین ۱۵ تا ۶۵ سال را بیشترین جمعیت استان اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت جوان افق چشم انداز کشور هستند و باید برای اشتغال آنان تدابیری اندیشیده شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ جمعیت کشور را جامعه سالمندی تشکیل خواهد داد، مسؤولین و متخصین علم جمعیت با اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید در راستای افزایش جمعیت کشور سیاست ۱۴ گانه را اجرا کنند.

غفرانی کجائی با بیان اینکه ثبت ولادت، فوت، ازدواج، طلاق، تغییر نام  و نام خانوادگی و اختلافات اسناد سجلدی در فضای الکترونیکی صورت می‌گیرد، افزود: تمام سیاست‌های اداره کل ثبت احوال مبتنی بر بر تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به خدمات است، تعویض شناسنامه به ۷۰ دفتر پیشخوان پستی در سطح استان واگذار شده است.

وی کجائی بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند علاوه بر احراز هویت شخص تمام نیازمندی‌ها یک فرد از طریق آن خدماتی مانند سلامت، تامین اجتماعی را در محیطی امن  و بستری یرای تسهیل در رفتارها فراهم می کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: کارت ملی هوشمند کلید و حلقه‌های اتصالی کلیه دستگاه‌ها به ثبت احوال  و خدمات متقابل افراد به دستگاه‌ها و برعکس است، برطرف شدن بروکراسی ادارای، کمک به حمل و نقل و مهاجرت‌های شهری از دیگراهداف کارت ملی هوشمند است، کشورهای اروپا  و  آسیایی مانند هنگ کنگ و مالزی در صدور کارت ملی هوشمند در امر توسعه که برخورداری نظام ها در عصر توسعه و تکنولوژی است تجربه سودمندی را داشته اند. /

کد خبر 315044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.