مهمترین اصل در گردشگری زیر ساخت ها وامکانات اولیه رفاهی است

کارشناس میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مهمترین اصل در بحث گردشگری بحث زیر ساختها وامکانات اولیه رفاهی است و جاده مرنجاب باید بهتر و بیشتر آماده شود واین یعنی اهمیت دادن به جان گردشگر باید از ظرفیتهای خود شهرستان در این زمینه استفاده شود.

به گزارش ایمنا، کامران هارونی درجلسه ساماندهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: مسئله مهمی که در برخورد با کویر به آن می رسیم بحث منابع واستعدادهای خدادادی است که بعضا به دلیل بی توجهی نادیده گرفته می شود در حالیکه با کمک ابزار و امکانات و آماده کردن زیر ساختها ظرفیت کویر برای رشد وترقی جامعه پیرامونی آن نمودار می شود ودر واقع کلید رشد کویر آماده کردن زیر ساختها می باشد.

وی به برگزاری جلسات متعدد در خصوص مرنجاب اشاره کرد وگفت: تاکنون ۴ جلسه استانی در کارگروه ساماندهی وگردشگری کویر مرنجاب برگزار کرده ایم و از نقطه نظرات مسئولین هم استفاده کرده ایم ولی باز هم با توجه به وسعت وظرفیت بالای کویر و مرنجاب جا برای کار وگفتگو هست.

هارونی به مسئله مهم ساماندهی و منسجم کردن مسائل گردشگری در مرنجاب اشاره کرد و افزود: از مهر ماه سال ۹۵ مسئولیت ساماندهی کویر مرنجاب به شرکت تعاونی توسعه عمران پایدار باهمکاری میراث فرهنگی شهرستان و نظارت فرماندار سپرده شد وبا گزارش های رسیده اقدامات اولیه خوبی صورت گرفته است اما باز هم کافی نیست وجای کار زیادی به چشم می خورد.

وی به بحث جاده مرنجاب اشاره کرد وگفت: مهمترین اصل در بحث گردشگری بحث زیر ساختها وامکانات اولیه رفاهی است و جاده مرنجاب باید بهتر و بیشتر آماده شود واین یعنی اهمیت دادن به جان گردشگر باید از ظرفیتهای خود شهرستان در این زمینه استفاده شود.

هارونی درپایان به طرح چند راهکار برای کویر مرنجاب پرداخت وگفت:ایجاد اپلیکیشن گردشگری به نام آران وبیدگل٬ تهیه وتدوین شعار برای شهرستان وبرند سازی فرهنگی٬ چاپ نقشه های جامع وکامل برای گردشگران ٬ ایجاد نرم افزار مسافر یار برای گردشگران وهر فردی که به شهرستان وارد می شود برای آشنایی با مکانهای دیدنی و بوم گردی ها٬ پرداخت کمک هزینه دولتی به پژوهش های با محوریت کویر مرنجاب برای کارشناسان ۲ میلیون تومان و مقطع دکترا ۵ میلیون تومان و استفاده از راهنمایان گردشگری بومی ومحلی. 

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران وبیدگل نیز در این جلسه، در خصوص ساماندهی منطقه کویری مرنجاب اظهار کرد: کویر مرنجاب از نقاط کلیدی و ممتاز کویر مرکزی ایران می باشد که با سرمایه گذاری درآن می توان اشتغال زایی وبه پویایی اقتصاد منطقه کمک کرد.

جواد صدیقیان به منطقه کویری آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: ایجاد زیر ساختها در رشد کویر نقش پر رنگی دارد و تصویب طرح مجتمع گردشگری ارغوان در کارگروه میراث فرهنگی استان نویدبخش بهبود و پیشرفت وضعیت گردشگری وسرمایه گذاری در منطقه کویری آران و بیدگل است.

وی به جایگاه کویر در آداب٬ فرهنگ و رسوم مردم شهرستان اشاره کرد و افزود: واژه کویر مختص و محدود به مرنجاب نیست و کویر سیازگه٬ سنبک٬ چهارطاقی را نیز شامل می شود و امیدواریم با تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان بتوانیم گامهای مهمی در توسعه و رونق گردشگری شهرستان برداریم.

صدیقیان، در پایان، حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد تاسیسات و زیرساخت های گردشگری را از جمله و ظایف اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل برشمرد.

کد خبر 315023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.