بیماران دارای بیمه تکمیلی از بخش خصوصی استفاده کنند/دولت مشوق مشارکت بخش خصوصی است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:مریضی که بیمه تکمیلی دارد میتواند به بهش خصوصی مراجعه کند و با این کار از بار مراجعات به بیمارستان های دولتی کاسته می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاحیه بیمارستان میلاد اصفهان ضمن قدردانی از جامعه پزشکی به دلیل بهره برداری از این پروژه، اظهار کرد: برخی جهالت هایی که در یک دهه گذشته وجود داشته نه تنها از ارزش پزشکان کم نکرده و همواره شاهد ارتقای جامعه پزشکی در میان آحاد جامعه بوده ایم بلکه طبق نظر سنجی از مردم قدرشناس ایران پزشکان همچنان در رتبه اول یا دوم محبوبیت قرار دارند. 

وی افزود:  جامعه پزشکی با دانش خود همیشه در خدمت مردم بوده و بدون هیچ منتی در این راه ادامه می دهد؛ این جامعه با خدا و مردم معامله کرده و علی رغم تمام مشکلاتی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد این جامعه خدوم بتواند در حال خدمت رسانی به جامعه است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: یکی از موارد توجه به مردم سرمایه گذاری در بخش پزشکی است. چراکه موانع و احساس رقابتی بخش دولتی با بخش خصوصی موجب می شود موارد به سختی پیش برود.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان گفت: از این رو دولت دوازدهم سعی داریم با بخش خصوصی مهربانتر باشیم و درحدی ک برای ما مشکل ایجاد نشود کمک می کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بازگشت سرمایه در بخش درمان بسیار کم است گفت: پزشکان تنها با عشق در این راه سرمایه گذاری می کنند.

قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: هتلینگ خوب و استفاده از اطبا عالی همراه با ارایه خدمات ویژه در بیمارستان میلاد از جمله نکاتمثبت این بیمارستان است.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم علوم پزشکی بیش از گذشته به بخش خصوصی کمک کند، اضافه کرد: معاونت درمان باید پزشکان را در این راه تشویق کند چراکه دلگرمی سرمایه گذاران را بهمراه دارد و دیگران هم تشویق می شوند در این راه گام بردارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در اصفهان تعدادی تخت کم داریم، افزود: هنر این است بتوانیم جذب سرمایه کنیم تا از این طریق بتوانیم مکلات کمبود تخت های بیمارستانی را مرتفع سازیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت توان و بودجه ساخت بیمارستان را ندارد چرا که به قول رئیس جمهور ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت پیش هزینه شده است. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: تنها کاری ک میتوانین بکنیم این است که از سرمایه بخش خصوصی استفاده کرده و کسانی که بیمه تکمیلی دارند به بیمارستانهای خصوصی هدایت شوند چراکه بار دولت هم کاسته می شود علاوه بر اینکه افراد می توانند هم خدمات مناسب دریافت کرده و هم از شلوغی مراکز دولتی کاسته شود.

وی با بیان اینکه استقبال از بیمارستان های خصوصی توسط بیماران نیز کم است، تصریح کرد: در این راستا ضروری است که بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی هستند به بیمارستان های خصوصی ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در حوزه اقتصاد سلامت فعالیت داشته ام، اضافه کرد: طی چهار سال گذشته نیز که در مقام اجرایی بوده ام به خوبی مشکلات را حس کرده ام. 

کد خبر 314997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.