انتقال مخفیانه آب سمیرم نشدنی است/مردم نمی گذارند حقی از این خطه گرفته شود!

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سمیرم آگاه باشند که دیگر اجازه نخواهیم داد حقی از این خطه گرفته شود یا دیگران برای این مردم تصمیم بگیرند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، از رایزنی های مخفی شهرستان های همجوار برای انتقال مخفیانه آب خبر داد و افزود: تحرکات روزهای گذشته مسئولان شهرستان همجوار و جلساتی با مدیران ارشد سازمان آب برای انتقال آب سمیرم بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان شهرستان سمیرم پذیرفتنی نیست.

اصغر سلیمی اظهار کرد: شهرستان سمیرم از سال های گذشته شاهد خشکسالی و بی آبی های پی در پی بوده و خشک شدن چاه ها و قنات های این شهرستان باعث خشکی باغ ها و زراعت فراوانی در شهرستان سمیرم شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای شهرستان سمیرم با مشکل کم آبی شدید روبرو هستند، گفت: مشکلات خشکسالی در سال های اخیر خسارت های فراوانی را به در بخش کشاورزی وارد کرده و حتی آب شرب برخی نقاط شهرستان با هزینه سنگین تامین می شود.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به و وجود رودخانه های پر آب در جنوب سمیرم به دنبال راهی کارشناسی و عملی برای خروج از این بحران هستیم و بوده ایم.

وی افزود: در موقعیتی که شهرستان سمیرم با خشکسالی و بی آبی دست به گریبان است برخی مسئولان شهرستان های همجوار رایزنی هایی برای انتقال آب سمیرم به شهرضا بدون هماهنگی و نظر نماینده مردم و مدیران اجرایی شهرستان سمیرم انجام داده اند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم از رصد حرکات و رایزنی های مخفیانه برای انتقال آب سمیرم خبر داد و گفت: مردم سمیرم آگاه باشند که دیگر اجازه نخواهیم داد حقی از این خطه گرفته شود یا دیگران برای این مردم تصمیم بگیرند.

وی گفت: هر طرحی برای آب سمیرم ابتدا باید منافع مردم شهرستان سمیرم در زمینه های شرب، صنعت و کشاورزی را در نظر بگیرد و اولویت با تامین آب شهرستان سمیرم است.

سلیمی سیاسی بازی در مسائل آب را بدون نتیجه عنوان کرد و خاطرنشان: مباحث آبی باید کارشناسی شده انجام شود که برای این موضوع یک تیم کارشناسی از نخبگان برای جلوگیری از زیرآبی رفتن برخی افراد و حفظ منافع مردم سمیرم تشکیل می دهیم.

کد خبر 314924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.