افتتاح خط اول مترو تا پایان هفته/ نقش موثر صنایع کوچک در اقتصاد

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به مشکلات سیستم مکانیزه شهرسازی گفت: رفع عیب این سیستم ها نباید به دوره بعدی شورا واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به افتتاح خط اول مترو اصفهان گفت: این خط در حال حاضر آماده بهره برداری است و پایان این هفته با حضور مسئولان استانی و کشوری به صورت رسمی بهره برداری می شود.

وی افزود: مقدمات ساخت خط دوم مترو به لحاظ مالی و مجوز ها آماده است، همچنین ملزومات ساخت خط سوم و توسعه خط اول نیز فراهم شده است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از سیستم های مکانیزه شهرسازی گفت: اخیرا شنیده شده که برخی از این سیستم ها دچار مشکل شده اند که اصلاح آنها را به دوره بعدی شورا ارجاع داده اند.

امینی افزود: برای نصب و راه اندازی این سیستم ها زحمات زیادی کشیده شده است و باید این سیستم ها ظرف دو هفته آینده رفع عیب و به طور مجدد استفاده شود.

وی افزود: شاید استفاده از روش های قبلی برای رسیدگی به پرونده های کوچک کارساز باشد، اما باید این سیستم سریعتر برای رسیدگی به سایر پرونده ها آماده شود چرا که استفاده از این سیستم باعث کوتاهی دست واسطه ها می شود.

نقش موثر صنایع کوچک در اقتصاد

وی با اشاره به 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک گفت:  از سال 1393 در تقویم کشور 21 مرداد به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک درج شده است. صنایع کوچک با توجه به فراوانی بالایی که در کشور دارند نقش بسیار موثری در اقتصاد کشور و همچنین اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.. اما اخبار بدی که از این بنگاه‌ها می‌رسد، اعم از تعطیلی‌ شرکت‌های قدیمی، اخراج کارکنان و تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت تولید و افزایش بدهی‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای که بسیار ناخوشایند است.

امینی اضافه کرد: یکی از  مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران، نبودن تعریف مشخص از این صنایع است. برعکس سایر کشورهای جهان که در آنها تعریف مشخصی از این صنایع وجود دارد، در ایران تعریف بنگاه‌های کوچک و متوسط از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است. بنا به تازه‌ترین تعریف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، صنایعی که شاغلان آن بین ۵ تا ۵۰ نفر باشند، صنایع کوچک و صنایعی با شاغلان بالای ۵۰ نفر، صنایع بزرگ هستند.

احیای صنایع کوچک در ایران؛ مقدمه‌ای برای خروج از رکود است

رییس شورای شهر اصفهان اعلام کرد: عدم توجه کافی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سالهای گذشته، احیاء دوباره این بنگاه‌ها را دشوارتر کرده است و درصورت حمایت جدی دولت از این صنایع و فعال شدن دوباره واحدهای تعطیل و نیمه فعال، آنگونه که خانه صنعت، معدن و تجارت می‌گوید، بیش از ۲ میلیون شغل ایجاد خواهد شد، اقدامی که نه تنها می‌تواند کلید قفل اشتغال باشد، بلکه با افزایش تولید ناخالص داخلی به رشد اقتصادی و خروج از رکود کمک می کند.

 مقاومت ریشه در اعتقادات اسلامی دارد

 وی در ادامه با اشاره به 23 مرداد روز مقاومت اسلامی گفت: نامگذاری بیست و سوم مرداد ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله لبنان، بیش و پیش از هر چیزی، تجلیل از واژه مقدس “مقاومت” است، مقاومتی که ریشه در اعتقادات اسلامی مردم جنوب لبنان و معطوف به اراده پولادین آنان است.

امینی ابراز کرد: مردمی جنگ زده، محروم و زجر کشیده که در برابر تجاوز همه جانبه و غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، تا پای جان ایستادگی کردند و طی نبردی به مدت سی و سه روز، نقشه های دشمن متجاوز و سلطه طلب را نقش برآب زدند.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: واقعیت این است که رژیم اشغالگر قدس تاکنون با جنگ و ترور توانسته موقعیت خود را حفظ کند و هرگاه که با سخن حق، معقول و قانونی مواجه شده، دست به راه اندازی جنگ و ترور زده است که نمونه آن، تجاوز به جنوب لبنان و بروز جنگ سی و سه روزه است.

وی افزود: مردم لبنان در نبردی سی و سه روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه مذلت نشاندند و باردیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم دیدگان جهان معنا کردند و به همه یادآور شدند که مقاومت، سلاحی است که صلاح در پی دارد و به سخن دیگر، صلاح کار در برابر دشمن متجاوزی مانند رژیم نابکار اسرائیل، سلاح و مقاومت است و در غیر این صورت، باید که ذلت و خواری و حکم صادره از سوی متجاوز را پذیرفت.

تهدید ابر قدرت ها بر اسراء تاثیری نداشت

 امینی در ادامه با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد:  در 26 مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند. آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است. روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اسرا، با استقامت و پایداری و پای مردی خویش، به بنیانی مرصوص مبدل گشته اند که نه تهدید ابرقدرت ها آنان را به هراس می افکند و نه از محاصره ها و کمبودها به فغان می آیند و چون گذشته به راه خود که همان راه اسلام عزیز و عزت و شرف و انسانیت است، ادامه می دهند و زندگی با عزت را در خیمه مقاومتِ صبر، بر حضور در کاخ های ذلت و نوکری ابرقدرت ها ترجیح می دهند.

وی در آخر شهادت بسیجی مظلوم مدافع حرم، شهید محسن حججی رزمنده نجف آبادی توسط گروهک تکفیری داعش را تسلیت و اذعان کرد که اینها باید منتظر انتقام سخت رزمندگان اسلام باشند.

کد خبر 314917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.