جایگاه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات علوم پزشکی اصفهان ارتقا یافت

، رئیس اداره فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با کمک زیر ساخت های فناوری اطلاعات در حوزه سلامت ،بخش های نرم افزاری و سخت افزاری مراکز بهداشت و بیمارستان های استان اصفهان پیشرفت قابل توجهی کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، محمد باقر محبی در برنامه موج سلامت درباره نقش زیر ساخت های فناوری در حوزه سلامت گفت: فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهم ترین زیر ساخت ها، جایگاهش را در کنار زیر ساخت های دیگر بهداشت و درمان به خوبی جا داده و امروزه تمام خدمات سلامت مبتنی برفناوری اطلاعات (IT) قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت به عملکرد شاخصی دست پیدا کرده ایم، خاطر نشان کرد: در دو حوزه زیر ساختی، سخت افزاری و نرم افزاری استان اصفهان تنها استانی است که دانشگاه علوم پزشکی در آن خدمات وسیع و ارزنده ای انجام داده و اکنون تمام شهرستان ها مجهز به لینک فیبر نوری شده اند که با سرعت زیاد، داده های مراکز بهداشتی را در کل استان جمع آوری و در ستاد دانشگاه ذخیره می کنند.

محبی در ادامه افزود: زمانی که این لینک اطلاعاتی را نداشتیم در واقع تبادل اطلاعاتی هم صورت نمی گرفت و پرونده سلامت معنا پیدا نمی کرد اما به لطف فناوری اطلاعات پرونده سلامت تشکیل و شرح حال و بیماری ها افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها ثبت می شود و حتی تصاویر رادیو لوژی و MRI  بدون تبادل کاغذ قابل انتقال هستند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ۶۲ منطقه از استان مجهز به فیبر نوری شده اند و در تمام خانه ها و مراکز بهداشت لینک ارتباطی برقرار شده است.

وی ادامه داد: در ۳۷ بیمارستان نرم افزار های به روز بیمارستانی وجود دارد و گسترده تر شده تا کار خدمت رسانی از زمان جنینی تا بزرگسالی با ذخیره سازی اطلاعات مربوطه تسهیل شود.

محبی یادآور شد: همچنین سامانه نظارت تصویری هدایت که بر پایه فیبر نوری سوار است، کمک می کند نظارت به صورت آن لاین در اختیار تیم نظارتی علوم پزشکی از مراکز اورژانس و بهداشت قرار داده شود.

کد خبر 314886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.