شهدا، خروجی مکتب ولایت هستند

لنجان_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: امروز مردم بویژه نسل جوان اذعان دارند که مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام و ایران پاسداری و صیانت می‌کنند .

حجت الله صفرپور در حاشیه یادواره شهدای مدافع حرم در زرین‌شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با خانواده شهدای مدافع حرم داشتند، خطاب به آن ها فرمودند حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند.

وی افزود: معظم له تاکید فرمودند ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند...امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: مقام معظم رهبری یادآور شدند در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند و امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت، این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود.

وی با اشاره به دوران طلایی دفتع مقدس، ادامه داد: صدام در روزهای ابتدایی اعلام کرده بود که اگر خرمشهر را ایرانیان پس گرفتند من کلید بصره را به آنها می‌دهم که خوشبختانه رزمنده‌های ما توانستند با ایثار خود خرمشهر را آزاد کنند و آزادی این شهر استراتژیک مقدمه‌ای برای پیروزی‌های مختلف در عملیات‌های دیگر بود.

صفرپور با اشاره به اینکه شهدا، خروجی مکتب ولایت هستند، اضافه کرد: شهدا همان‌هایی هستند که به خاطر تکلیفشان از تمام لذت‌های دنیوی دست کشیدند و از هر آنچه که داشتند گذشتند؛ با همه سختی‌ها جهاد کردند و قرب اصلی را به دست آوردند و ما نیز زمانی می‌توانیم از دین دفاع کنیم که دین را بشناسیم و در یک کلام شهدای ما دین‌شناسان خوبی بودند و جایگاه خاصی نیز به دست آوردند و خود را فدای دین کردند.

وی عنوان کرد: بی تردید امروز عشق به ائمه اطهار و ایمان به  ولایت مطلقه ‌فقیه مدافعان حرم را به رفیع‌ترین مدارج کمال انسانی رسانده و موجب شده است آن ها، ایثار را به معنای اعم کلمه معنا کنند، اگر چه عده‌ای معاند برآنند تا از ارزش ایثار و مجاهدت مدافعان حرم بکاهند، اما مردم ایران اسلامی از هر طیف و طبقه و سلیقه‌ای به این باور رسیده اند که شهدای مدافع حرم با اهدای جان خود حریم امنیتی کشور را حفظ کرده و مانع تعرض دشمنان به خاک کشور می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به اینکه شهید کلمه‌ای است که بسیار با ارزش و مقدس است، بیان کرد: امروز مردم بویژه نسل جوان اذعان دارند که مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام و ایران پاسداری و صیانت می‌کنند لذا باید توجه داشت در جامعه اسلامی، انقلابی و همچنین کتب شیعه و اسلامی ما کلمات خاصی مانند؛ جهاد، دفاع و یا مقاومت نسبت به دیگر کلمات قداست خاصی دارند و در این میان کلمه‌ای که در همه دوران‌ها عزیز و محترم بوده واژه شهید و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن شهدا را زنده دانسته است و از آنان به عنوان انسان‌های وارسته و جاویدان نام برده، بر همین اساس نباید گفت که شهدا مرده‌اند بلکه این افراد نزد خداوند روزی می‌خورند و تا ابد پویا و جاویدان هستند، با وجود این موضوع در روایات و احادیث شهادت به عنوان یک امر پسندیده و والا عنوان شده است.

صفرپور اذعان کرد: خدمتی که شهید به جامعه اسلامی و مردم کرده است آنقدر ارزشمند است که نمی‌توان آن را با پاداشی مقایسه کرد، بزرگان، محققان و یا مخترعانی که دیروز و امروز در آسایش دست به اختراع و اکتشاف می‌زنند ارزش بسیاری دارند ولی آنان باید این را بدانند که اگر امروز در محیطی آرام مشغول به تولید و اکتشاف علم هستند این مرهون رشادت‌های شهدایی در آن سوی مرزها است که چنین محیط آرامی را برای آنان و دیگر مردم این مرز و بوم به ارمغان آورده‌اند، با وجود همین موضوع است که شهدا ارزش بسیاری نزد مردم و خداوند متعال دارند.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند: از قول من از خاندان شهدا به ویژه خانواده‌های شهدای مدافع حرم تشکر کنید لذا باید توجه کرد شهدای مدافع حرم در دامان و فرهنگی تربیت شده‌اند که همواره حفظ آرمان‌های اهل بیت(ع) و دین و قرآن مهم تلقی شده است، با وجود همین است که باید در مقابل کسانی که راه خود را انتخاب کردند و به نهایت ایثار یعنی شهادت رسیدند سر تعظیم فرود آورد و احترام آنان را حفظ کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با بیان اینکه قاطبه مدافعان حرم، با عشق، علاقه، انگیزه، بدون نیاز مالی و صرفا برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت عازم سوریه می شوند تاکید کرد: امروز می توانیم به جرات بر این نکته تاکید کنیم که انگیزه مدافعان حرم برای جنگ با تکفیری ها و دفاع از حرم اهل بیت، نسبت به انگیزه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بسیار بیشتر است.

وی اضافه کرد: ۳۹ سال از ایستادگی و از خود گذشتگی ملت ایران در برابر بی‌عدالتی‌ها و توطئه‌های دشمنان می‌گذرد و در این سال‌ها دشمنان به‌دنبال خدشه‌دار کردن اندیشه‌ها و تفکرات بوده‌اند و امروز مدافعان حرم با انگیزه و اخلاص در دفاع از حریم امامت و ولایت، دفاع از عزت مسلمین در برابر استکبار و دشمنان ایستاده‌اند.

صفرپور با اشاره به اینکه پیام شهدای مدافع حرم ولایت‌مداری و اطاعت محض از ولایت‌فقیه است، ادامه داد: حضرت عباس بن علی (ع) در نتیجه ولایت پذیری و عمل به احکام الهی به مقامی رسیدند که شهدا در قیامت به مقام او غبطه می خورند، بنابراین برای قرب به این مقام باید سیره و سبک ولایی حضرت را پیمود.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم، مقام و جایگاهی عظیم نزد خداوند دارند، تصریح کرد: همان‌گونه که شهدا سبب شکل‌گیری و پیروزی شده‌اند مدافعان حرم نیز برای ما امنیت و آسایش به ارمغان آورده‌اند پس ما باید در تمامی لحظات خود را مدیون خانواده آن بزرگواران بدانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان عنوان کرد: باید به این مهم توجه داشت که یزید تنها در زمان امام حسین(ع) نبود بلکه همیشه یزیدیان وجود دارند برای همین یک زمان یزید در لباس شاه معلون ظاهر می‌شود و در زمانی دیگر لباس صدام و داعش را به تن می‌کند لذا همیشه می‌توان عاشورایی عمل کرد و مقابل یزیدیان به پا خواست کاری که مدافعان حرم آن را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک حضور خانواده شهدا در چنین محافل و یادواره‌هایی تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: شهدا راه خود را انتخاب کردند ولی امروز وظیفه همه ما این است که این راه را تداوم بخشیم، در این راه نمی‌توان از نقش فرزندان شهدا غافل شد، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز امری ضروری است چرا که این فرهنگ، فرهنگ امام حسین(ع) است.

صفرپور با بیان اینکه مهمترین ویژگی شهدا، دو عنصر بصیرت و معرفت بود، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی ما به این دو عنصر اساسی به شدت نیازمند است، چرا که شهدا به این باور و معرفت رسیده بودند که پیام و کلام امام(ره)، همان کلام خداوند، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است، بنابراین باقیمت ترین سرمایه خود که جانشان بود را در راه اسلام و میهنشان تقدیم کردند.
وی در پایان ویژگی دیگر شهدا را استقامت و ایثار برشمرد و گفت: همواره پیام و مطالبه شهدا از ما، مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی های دشمنان و حرف باطل بود بنابر این امروز به شدت نیازمند این هستیم که فضا و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه به صورت شفاف تبیین و ترویج کنیم و فضای حاکم بر جامعه را به این سمت سوق دهیم تا دشمنان را همچون گذشته باشکست سنگین بدرقه سازیم.

کد خبر 314773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.