عملکرد بودجه ای سازمانهای شهرداری اصفهان ارائه شد

سازمانهای ساماندهی مشاغل شهری، حمل بار و کالای درون شهری، قطار شهری و پایانه‌های مسافربری به ترتیب با ۵۲، ۵۰، ۴۶ و ۴۳ درصد بالاترین رشد عملکرد بودجه‌ای نسبت به سال قبل را محقق کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، جلسات شورای سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان در خرداد ماه و تیر ماه سال جاری با حضور استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و دیگر مدیران شهری برگزار شد.

در این نشست‌ها گزارش عملکرد سالانه هر سازمان به همراه با تفریغ بودجه، صورتهای مالی و همچنین گزارش بازرسان و حسابرسان سازمان‌ها بررسی، تأیید و درباره مسائل مربوطه تصمیم‌گیری شد.

بهروز نصرآزادانی مدیرهماهنگی و نظارت بر مناطق و سازمانهای شهرداری اصفهان در این باره گفت: از نظر بودجه‌ای، سازمان‌های وابسته به شهرداری در سال ۹۵ در مجموع بالغ بر۸ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال عملکرد داشته‌اند که در مقایسه با تفریغ سال ۹۴ نزدیک به ۲۵ درصد رشد داشته است. در این میان، سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری، حمل بار و کالای درون شهری، قطار شهری و پایانه‌های مسافربری به ترتیب با ۵۲، ۵۰، ۴۶ و ۴۳ درصد بالاترین رشد عملکرد بودجه‌ای نسبت به سال قبل را محقق کرده‌اند.

وی افزود: عملکرد کلی سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان در سال ۹۵ برابر مبلغ ۸ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال  بوده که معادل ۶۷ درصد از کل عملکرد، برابر با مبلغ ۵ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال، مربوط به ۲ سازمان قطار شهری و عمران شهری است که بیانگر میزان اهمیت و اولویت طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری در این سازمان‌هاست.

مدیر هماهنگی و نظارت بر مناطق و سازمانهای شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سازمان‌هایی که درصد تحقق بودجه آن‌ها اعداد کمتری را نشان می‌دهد علت عدم دستیابی به عملکردهای مالی بالاتر، اول تعیین اهداف بلند جهت اجرای طرح‌های کلیدی و دوم طولانی شدن فرآیندهای مطالعاتی و عقد قراردادهای اجرایی طرح‌ها به ویژه در حوزه طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری بوده است که این کاستی‌ در سال ۹۶ جبران شده و جهش‌های آن خود را در تفریغ بودجه سال ۹۶ نشان خواهد داد.

نصرآزادانی بیان کرد: آنچه در سال مالی ۹۵ قابل توجه بوده است موفقیت بیشتر سازمان‌های شهرداری در تحقق اهداف مالی و بودجه‌ای خود است به طوری که میزان دستیابی به بودجه مصوب در پایان سال مالی بدون در نظر گرفتن سازمان قطار شهری در حدود ۹۵درصد بوده است. تنها در چند مورد این تحقق بودجه اعداد پایین‌تری را نشان می‌دهد. به طور مثال در سازمان مدیریت پسماند علیرغم عملکرد درخشان آن سازمان در پیش‌بینی بودجه سال ۹۵ فقط برای یک پروژه بزرگ بیش از ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که امکان‌پذیر نشدن اجرای آن باعث عدم تحقق کامل بودجه آن شده است.

وی ادامه داد: درخصوص سازمان قطار شهری نیز که شرایط خاصی داشته و تحقق بودجه آن وابستگی زیادی به بودجه‌های ملی دارد شاهد عملکردی حدود ۷۰درصد بودجه پیش‌بینی شده هستیم. به نظر می‌رسد هر چه سازمان‌ها چابک‌تر و مأموریت‌گراتر بوده‌اند عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

همچنین در طی جلسات، اساسنامه‌های سازمان‌های وابسته به شهرداری بر اساس ابلاغیه‌های وزارت کشور و در چارچوب ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها اصلاح، بررسی و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر ارسال شد.

کد خبر 314740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.