تکنولوژی در خدمت محیط زیست/ چالشی به نام دفن زباله‌های الکترونیکی

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: زباله های الکترونیکی به دلیل سمی بودن با دفن آنها خطرات بیشتری به محیط زیست وارد می کنند و به همین دلیل با تفکیک و بازیافت آنها می توان یکی از دغدغه های زیست محیطی را حل کرد.

حمید رضا پور علاقه مندان در حاشیه بازدید از نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری به خبرنگار ایمنا گفت:این روزها به دلیل مخاطرات روزافزون زباله‌های الکترونیکی برای محیط‌زیست، دغدغه‌ها برای مهار این نوع از زباله به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پسماندهایی که از تلفن همراه، تبلت یا رایانه شخصی شما بر جای می‌مانند، می‌توانند آینده محیط‌زیست زمین و سلامتی انسان‌ها را به خطر بیاندازند؛ چراکه حاوی فلزات سنگینی همچون سرب، جیوه و کادمیوم هستند و تجزیه آنها نیازمند چند صد سال زمان است.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: در حوزه زباله الکترونیک، تا حدودی این زباله ها جمع آوری شده و باید به حدی برسد که صنعت تبدیل آن راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد:  شرکت دانش بنیان بازیافت الکترونیکی کاسپین که در استان اصفهان مستقر است در این حوزه به موفقیت های بسیاری دست یافته است.

پورعلاقه مندان تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان اولین شرکتی که در این زمینه فعالیت می کند و این درحالی است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نقش بازیافت کننده ندارد بلکه هنرآن جمع آوری و ساپورت بازیافت کنندگان است.

کارشناس این شرکت دانش بنیان نیز به خبرنگار ایمنا گفت: به دلیل سمی بودن قطعات الکترونیکی، بعد از جمع آوری، ماده سمی آن جدا و ایمن سازی می شوند و مواد قابل بازیافت به چرخه تولید بر می گردد و تبدیل به  مواد اولیه مانند مس، آهن الات، پلاستیک، سرب و ... می شوند اما اکنون در مرحله جمع آوری هستیم و باید به یک حدی برسد تا بتوان کار را عملی سازی کرد.

کد خبر 314346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.