نخبگان را دریابیم/ لزوم شناسایی دستاوردهای نخبگان ایرانی به جهانیان

مدیر مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: باید نخبگان را دریابیم از آنها مواظبت کنیم، تلاش هایشان را ارج نهیم و دستاوردهای جوانان را اعلام کنیم و بستر تشویق ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا نیلفروشان در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری اظهارکرد: بالندگی و اقتدار یک کشور حاصل سرمایه های فکری آن کشور است.

وی افزود: امروز بر اساس فرامین رهبر انقلاب تکلیف است اقدام را عملی کنیم و اشتغال را پایدار.

وی ادامه داد: آمارها و اطلاعات خبری مشکل را حل نمی کند بلکه اقدامات عملیاتی لازم است آنگاه که شیاطین جهانی دست در دست یکدیگر کمر به نابودی فرهنگی کشور می بندند تنها راه نجات اقتدار علمی و تخصص فناور محور است.

مدیر مرکز فناوریهای نوین شهری خاطرنشان کرد: آنگاه که تهدید می کنند، در واقع فراموش کرده اند که با کشوری دانش محور مصمم بر رشد و شکوفایی جوانان خود مواجه اند و از این روست که با درک عمیق اهمیت دانش محوری، پارکهای علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و اصحاب صنعت روز به روز به کاربردتر کردن تفکر خود نزدیکتر می شوند تا آنجا که صادرات خدمات مهندسی و پزشکی و تولیدات تک قوت گرفته و سازمان های دولتی و عمومی نیز در این مسیر همسفر بخش خصوصی و جوانان و دانشگاهیان شده اند.

نیلفروشان اضافه کرد: در آن هنگام که عده ای شرایط اقلیمی و جغرافیایی ، سیاسی و اقتصادی کشور را برای ساده باوران تحلیل منفی می کنند و نتیجه سازی می شود که ایران جای ماندن نیست و با باورها و اندیشه های نرم جوانان خمیرگونه بازی رفتن نقش میدهند، عده ای دیگر به تحکیم باورهای ما می توانیم و معطوف نمودن ذهنهای مستعد جوانان همت گمارده و تنها نتیجه عملی و کاربرد را هدف قرار داده اند.

وی تاکید کرد: چنانچه صحت این ادعا را بخواهیم باید در دستاوردهای ics2017 را مرور کنیم. صدها دستاورد علمی که تحسین همگان را برانگیخته صحت این ادعا را عملیاتی و نه شفاهی گواهی می کند.

مدیر مرکز فناوری های نوین شهری گفت: اینان دانشمندان ارزشمند این کشورند که به تکنولوژی های گونانگون در محورهای مختلف دست یافته اند و این فقط حوزه علوم شهری نیست بلکه در حوزه های پزشکی، گردشگران، نفت، نظامی و غیره همین است .

نیلفروشان تصریح کرد: در راستای توسعه علمی با رویکرد عملیاتی بر اساس نیازهای با اولویت بالا، باید از دستاوردهای سایر نقاط جهان و سایر کشورهای اسلامی نیز مطلع بود، از این منظر بر آن هستیم تا با توسل به ثامن الحجج در ایام ولادت امام رحمت و برکت و آۤبروی ایرای عزیز اسلامی بذر بارور رصدخانه فناوریهای نوین شهری را کاشته و با همت سایر عزیزان اندیشمند و مجرب این حوزه دستاوردهای ایران و جهان را شناسایی کرده، اولویت بندی نموده و در اختیار نهادهای بهره بردار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید رصدخانه را با تلاش یکدیگر به کانونی مبدل کنیم که بر اساس تشخیص نیازهای اولویت دار از موازی کاریهای نادانسته و پنهان جلوگیری کرده و دستاوردهای خود را پس از بومی کردن در اختیار همه شهرداریهای کشور قرار دهند.

وی ادامه داد: باید نخبگان را دریابیم از آنها مواظبت کنیم، تلاش هایشان را ارج نهیم و دستاوردهای جوانان را اعلام کنیم و بستر تشویق ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: اگر از دستمان بر می آید در جهت تکمیل چرخه علم تا عمل و دستیابی به ثروت از طریق علم و فناوری را حمایت کنیم و بسیج فرار نخبگان را به سونامی پرورش نخبگان تبدیل نماییم تا ایران را مهد آرام سرمایه گذاری بر دانش بدانند تا نخبه پروری علمی را بیش از پیش نظاره گر باشیم

امید است که نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین توانسته باشد در این راه آغازگرکم اشتباه بوده باشد.

کد خبر 314301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.