لزوم حمایت از طرح های فناورانه

یک دکترای شهرسازی با اشاره به موثر بودن نمایشگاه فناوریهای نوین شهری در عرصه دستاورد های مختلف گفت: البته نمایشگاه فناوری های نوین نباید به صورت مقطعی باشد و باید از این طرح ها در راستای توسعه حمایت کرد.

به گزارش ایمنا، با گشتی در گوشه و کنار نمایشگاه فناوریهای نوین شهری به افراد مختلفی بر می خورید که ایده های زیاد و متنوعی ارائه داده اند. یکی از این افراد داریوش مرادی دکترای شهرسازی است که با سه ایده خود پا به عرصه نمایشگاه گذاشته است.

یکی از ایده های این فرد رستورانِ گردانی است که با ارتفاع ۱۵ متری از زمین محیط جالبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

«برخی افراد هستند که به طبیعت بسیار علاقمندند و دیدن مناظر از ارتفاعات را دوست دارند. با این دستاورد می توان آرزوی این افراد را برآورده کرد و در کنار آن انواع خوراکی ها را هم می توانند سرو کنند.»

مرادی که به تازگی به این فناوری جدید دست پیدا کرده اولین تجربه سخت این رستوران را در شاندیز مشهد عنوان کرد که تا به حال استقبال خوبی هم از آن شده است.

این فرد فکر می کند که: «با توجه به اینکه باید زمینه برای توسعه گردشگری فراهم شود ساخت این وسایل مفید و برای توریست جذاب به نظر می رسد.»

طبق برآوردهای اولیه هزینه تمام شده است رستوران با تمام وسایل آن چیزی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است و استفاده آن برای هر ایرانی ۵۰ هزار تومان و برای گردشگر خارجی ۵۰ دلار هزینه دارد.

یکی از مهم ترین ظرفیت های این نوآوری اشتغالزایی است که پیش بینی می شود به طور مستقیم ۳۰ نفر و به صورت غیر مستقیم هم ۲۰ نفر را مشغول به کار کند.

دستاورد بعدی این فرد خلاق، بام سبز است. این فرد با همیاری گروه های مختلف ساختمانی توانسته این موضوع مهم را در چندین ساختمان شهر اجرایی کند. همچنین ساخت کفپوش های خود ترمیم شوند برای کف پیاده رو ها از دیگر دستاورد های این فرد بوده است.

این فرد معتقد است که برگزاری این نمایشگاه باعث می شود علوم و فناوریهای روز به خوبی در معرض نمایش قرار گیرد و جامعه در این رابطه دستاورد های بیشتری و بهتری را ارائه دهد.

وی افزود: البته نمایشگاه نباید مقطعی باشد و باید این شرکت ها با همکاری سرمایه گذاران ایده های خود را توسعه دهند. البته در این میان نقش واسطه ای که بتواند ایده پرداز و سرمایه گذار را به هم مرتبط کند احساس می شود که به نظر اتاق های بازرگانی این نقش را به خوبی می توانند ایفا کنند.

کد خبر 314291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.