داستان آسیایی شدن هنوز تمام نشده است

با وجود ناکامی تیم‌های اصفهانی در کسب سهمیه آسیایی همچنان این احتمال به صورت بالقوه وجود دارد که سهمیه سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان تحت شرایطی به یکی از ۲ تیم سپاهان یا ذوب‌آهن برسد.

به گزارش ایمنا، رقابت فصل گذشته تیم‌های اصفهانی برای تصاحب جایگاه چهارمی لیگ و کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی به نفع ذوب‌آهن به پایان رسید اما پس از قهرمانی نفت تهران در جام حذفی رتبه چهارم بی‌اعتبار شد و رؤیایی آسیایی سبزپوشان اصفهانی بر باد رفت.

با این وجود، حتی پس از منتفی شدن حضور ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ هم حرف و حدیث‌ها درباره احتمال آسیایی شدن تیم اصفهانی پایان نیافت چون بلافاصله پس از پایان فصل مشخص شد که باشگاه نفت به خاطر بدهی مالیاتی در خطر انحلال قرار دارد و به همین دلیل ممکن است پروانه حرفه‌ای آن تمدید نشود.

سازمان لیگ ضرب‌الاجلی تعیین کرد مبنی بر اینکه اگر باشگاه تهرانی تا نیمه خرداد برگه مفاصا حساب مالیاتی خود را ارائه ندهد سهمیه آسیایی‌اش واگذار خواهد شد. مالیات تنها مشکل نفت نبود و بدهی‌های انباشته چند سال اخیر این باشگاه به اشخاص حقیقی و حقوقی صف طلبکارانش را حسابی طولانی کرده بود. تهدیدها اما در نهایت راه به جایی نبرد و زردپوشان تهرانی در آخرین لحظه مجوز موقتی حضور در مسابقات را از سوی فدراسیون فوتبال دریافت کردند.

این اما پایان کار نیست زیرا ضرب‌الاجل جدی‌تری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین شده است مبنی بر اینکه نفت و سه نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ در صورتی که تا اوایل شهریورماه بدهی‌های خود را تصفیه نکنند اجازه حضور در دوره آتی این مسابقات را نخواهند یافت و سهمیه آنها طبق اولویت به سایر تیم‌ها واگذار خواهد شد. از آنجا که بعید است AFC رویه کدخدامنشانه فدراسیون فوتبال را در پیش بگیرد این تهدید را باید کاملاً جدی گرفت و این یعنی اگر هر یک از چهار نماینده ایران تا کمتر از یک ماه دیگر بدهی‌های خود را صاف نکنند سهمیه آنها نصیب ذوب‌آهن یا سپاهان خواهد شد البته به شرطی که باشگاه‌های اصفهانی خود بدهکار نباشند.

کد خبر 314281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.