اصفهان، استان دانشگاهی و علمی است

استاندار اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی برای ارتباط با منطقه ویژه علم و فناوری اقدام و پیشقدم باشد و نسبت خود را با منطقه ویژه علم و فناوری تعریف کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، رسول زرگرپور صبح امروز در نشستی با روسا و مدیران جهاد دانشگاهی واحدهای اصفهان، صنعتی اصفهان، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با تبریک سی و هفتمین ساگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی و علمی است، اظهار کرد: هدف اول از اینکه روزی را به نام نهادی نامگذاری می‌کنند و بزرگداشتی برایش می‌گیرند، این است که برای مردم در خصوص آن نهاد شفاف سازی شود.

وی افزود: هدف دوم این است که مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی انجام گیرد تا مردم و مسئولان و مدیران با فعالیت‌ها و روند کاری آن آشنا شوند. هدف سوم نیز برشمردن برنامه‌های آتی است.

زرگرپور با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی خود دارای رسانه‌های قوی است، اما باید تمام مدیران این نهاد در مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی شرکت کنند، اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود تا مدیران سازمان ها و دستگاه‌های دیگر با ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی آشنا شوند و با توجه به نیازهای خود با این نهاد ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی و علمی است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی جزو نهادهایی است که طی سال‌های پس  از انقلاب تاکنون ، روحیه ارزشی بودن را حفظ کرده است و افراد متدین و ارزشی در ان مجموعه در حال فعالیت هستند و برخی به دلیل همین بعد ارزشی، جهاد دانشگاهی را برای فعالیت انتخاب کرده‌اند.

زرگرپور افزود: اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد دانشگاه‌ها در رنکینگ بین المللی را دارد؛ همچنین ۱۶۰ آموزش عالی در استان اصفهان فعال هستند که حجم دانشجویی بیش از ۳۳۰ هزار دانشجو را پوشش می‌دهد؛ اینها نشان می دهد که استان اصفهان یک استان دانشگاهی و علمی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: فناوری در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد و از مرحله صنعت گذشته و به فراصنعت رسیده است. به همین دلیل است که هر زمان موضوع منطقه ویژه علم و فناوری مطرح می‌شود، اولین گزینه استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اتکای اصلی در منطقه ویژه علم و فناوری بیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است، گفت: دانشگاه ها در شرایط کنونی ارتباطشان را با منطقه ویژه علم و فناوری، نزدیک تر و روشن تر کنند. چه بهتر که جهاد دانشگاهی نیز جزو اولین نهادهایی باشد که برای این ارتباط اقدام کند و پیشقدم باشد و نسبت خود را با منطقه ویژه علم و فناوری تعریف کند.

زرگرپور اضافه کرد: منطقه ویژه علم و فناوری یک فرصت طلایی برای مراکز دانشگاهی و علمی و تحقیقاتی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام که قرار است جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان آن را برگزار کند باید در شان قرآن، شان جمهوری اسلامی و برند اصفهان باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید نگاه مدیران استانی به فرهنگ احترام به کالای خارجی و کالای خارج از استانی مقداری تغییر کند، گفت: جهاد دانشگاهی در بحث تجهیزات شهری مانند تجهیزات مورد نیاز مترو، اعلام آمادگی کند که چه تجهیزاتی را می‌تواند فراهم کند.

زرگرپور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در پروژه‌های اجرایی مورد اعتماد و امین نظام است، اضافه کرد: واژه فرآفرین که به جای واژه استارتاپ توسط جهاد دانشگاهی مطرح شده ، مناسب است و باید تکثیر شود.

وی با بیان اینکه بهتر است در موسسات غیرانتفاعی وارد مباحث بین رشته‌ای شد، ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم که پارک علم و فناوری سلامت را در منطقه مَرق اصفهان ایجاد کنیم چراکه در حوزه سلامت کمبود چنین مرکزی دراصفهان حس می شد. این هم جایی است که جهاد دانشگاهی واحد اصفهان می‌تواند در آن ورود پیدا کند.

کد خبر 314245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.