لزوم تعامل طب سنتی و طب نوین

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خبرنگاران حوزه سلامت باید دقت بسیار زیادی در انتشار نوع خبر داشته باشند و بدانند که هر خبری ارزش انتشار ندارد و کار تخصصی خود را هیچ گاه فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود فردوسی ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: نظام سلامت کشور در حال پوست اندازی است و خدمات این نظام مثل سابق نیست. 

وی با اشاره به اینکه مردم از حوزه سلامت توقعات و انتظارات جدیدی دارند، ادامه داد: سیاست های ابلاغی در زمینه سلامت یک بحث جدید است که به اندازه کافی و لازم به آن پرداخته نشده است. 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: امروز پرداختن به مباحث اقتصادی در حوزه سلامت بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است و شاهد چالش های جدی در حوزه اقتصاد سلامت هستیم. 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت مغفول مانده که جای کار بسیاری دارد، ادامه داد: سلامت دامنه وسیعی دارد و جای کار بسیار هست و باید دانست که چگونه پاسخگوی توقع مردم باشیم. 

فردوسی با اشاره به اینکه کارگاهی داشتیم که در آن به این موضوع پرداخت شد که چگونه اخبار بد را انتشار دهیم که هشدار دهنده باشد و جامعه نا امید نشود و اطلاع رسانی و چگونگی انتشار آن شاید سخت ترین کار یک خبرنگار باشد، افزود: برگزاری دومین دوره پودمانی خبرنگار سلامت در اصفهان اقدامی است که توانسته جامعه سلامت و رسانه را به هم نزدیک سازد. 

وی گفت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باید به صورت جدی تر، پیگیری و اجرا شود که یکی از آن ها طب سنتی و اسلامی است و اخیراً نیز حاشیه هایی برای آن به وجود آمده که لازم است تا طب سنتی و طب مدرن در تعامل با یکدیگر فعالیت کنند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اهمیت فعالیت در بخش سلامت گفت: برخی از تحولات جدیدی که در عرصه اجتماعی رخ می دهد تأثیر زیادی روی سلامت و روان مردم داشته است. 

وی از ارسال نامه به شهردار احتمالی اصفهان خبر داد و عنوان داشت: برای شهردار آینده شهر اصفهان نامه ای ارسال خواهیم کرد و به او اعلام می کنیم که هر کاری می خواهد در شهر انجام دهد روی سلامت مردم به صورت مستقیم اثر مثبت و یا منفی دارد و باید در این خصوص توجه جدی کند؛ دانشگاه علوم پزشکی وظیفه خود می داند در کنار سایر دستگاه ها برای سلامت و بهداشت مردم تلاش کند.

کد خبر 314219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.