نور پردازی های اصفهان حرفه ای انجام شده است

فناور روسی از شرکت «وَ نور» گفت: ایده بسیار خوبی است که شهرداری اصفهان در شهر تلاش کرده تا بتواند تکنولوژی های نوآورانه شهری را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا برای فضاسازی و نورپردازی مکان های شهر از جمله توانمندی های کشور های مطرح دنیاست که با کاربرد آن در فضاهای مختلف شهر می توان به تصاویر جالب توجه و منحصر به فردی دست یافت و آن فضاها را دیدنی تر کرد. به کاربردن این خدمت در فضاهای شهری این قابلیت را به آن فضا می دهد که به مکانی برای تفریح و اقدامات نوآورانه شهری تبدیل شود.

یکی از فناوری هایی که در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری به نمایش گذاشته شد تکنولوژی نورپردازی کشور روسیه بود. در همین رابطه اولگ نوسکوف فناور روسی از شرکت «وَ نور» ، با حضور در نخستین نمایشگاه فناوری های نوین شهری اظهار کرد: ما به صورت بین المللی با کشورهای گوناگون از جمله اروپا، آسیا و آمریکای لاتین فعالیت می کنیم و قصد داریم با ایران به عنوان یک کشور جدید همکاری کنیم.

وی ادامه داد: این اولین سفر من به ایران است؛ ما به اینجا دعوت شدیم که بتوانیم سرویس، خدمت و ایده خود را ارائه دهیم و قابلیت هایی که راجع به پیشرفت شهرهای ایران داریم را به نمایش بگذاریم.

فناور روسی از شرکت «وَ نور» عنوان کرد: اساساً شرکت ما بر روی شهر هوشمند فعالیت دارد و پروژه های منحصر به فرد نورپردازی را در مکان های مختلف از جمله موزه ها  و ساختمان های بلند مرتبه ارائه می دهیم.  

وی افزود: در طول این نمایشگاه، افراد زیادی از دانش آموز و دانشجو گرفته تا مدیران شهری در رشته های مختلف و شرکت های ایده پرداز از غرفه ما دیدن کردند.

وی اضافه کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان تحت تأثیر پروژه های ما قرار گرفتند که با بعضی از بازدیدکنندگان اصفهانی وارد مذاکره شدیم که خیلی مشتاق بودند کارهای ما را ببینند و آنها را در شهر خودشان پیاده کنند.

نوسکوف تصریح کرد: انتظار نداشتم نمایشگاه این چنین در سطح کیفی بسیار بالا برگزار شود، شرکت های بین المللی زیادی در این نمایشگاه حضور دارند، بازدیدکنندگان استقبال خوبی از آن کرده اند و تبلیغات بسیار خوبی در مطبوعات و رسانه های جمعی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایده بسیار خوبی است که شهرداری اصفهان در شهر تلاش کرده تا بتواند تکنولوژی های نوآورانه شهری را به نمایش بگذارد. از ایده هایی که شرکت های دانش بنیان در مورد شهر خلاق و مدیریت هوشمند شهری داشتند تحت تأثیر قرار گرفتم.

فناور روسی از شرکت «وَ نور» بیان کرد: ما به خاطر ایده جدیدی که در نورپردازی داریم متفاوت هستیم و جنبه هایی را مدنظر قرار می دهیم که منحصر به فرد هستند و راه را برای یک مفهوم منحصر به فرد باز می کنیم.

وی ادامه داد: در یک پروژه ای که شروع کردیم، پارکی بود که اصلاً زیبا نبود و امنیت پایینی داشت و جرم و جنایت در آن اتفاق می افتاد و مردم خیلی واهمه داشتند که وارد این پارک شوند ولی بعد از تکمیل پروژه ما محیطی زیبا و درخور توجه در این مکان ایجاد شده است و به مقصدی تفریحی برای مردم شهر تبدیل شد؛ چنین پروژه هایی می تواند در همه کشورها ایجاد شود.

نوسکوف اظهار کرد: قبل از اجرای پروژه های نورپردازی بسیار تحقیق می کنیم و جزئیات را در نظر می گیریم، موقعیت فعلی شهر و جایگاه تاریخی آن را می سنجیم و پروژه ای را انجام می دهیم که از لحاظ پایداری و بهره وری انرژی بهترین باشد.

وی تاکید کرد: نور پردازی های اصفهان به طور حرفه ای انجام شده است، پل های اصفهان را در شب دیده ام و دیده ام نورپردازی های آنها چقدر جالب توجه است و همواره به این فکر می کنم که اگر من بودم هم می توانستم نورپردازی را به این خوبی انجام دهم؟

فناور روسی از شرکت «وَ نور» خاطر نشان کرد: کل شهر اصفهان خیلی پیشرفت داشته و به همین دلیل است که در این نمایشگاه شرکت کردیم و من به عینه دیدم که اگر از شهر اصفهان بازدید کنید انگار از نصف دنیا دیدن کرده اید.

کد خبر 314193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.