پنج گل در دو هفته/ آقای طاهری لطفاً پاسخ دهید

خرید ژایرو رودریگز به جای نگه داشتن موسی کولیبالی و همچنین خرید سیاوش یزدانی به جای محمد دانشگر مهم‌ترین ابهاماتی است که درباره خط دفاعی سپاهان باید به آنها پاسخ داده شود.

به گزارش ایمنا، شاید بیراه نباشد که بگوییم سپاهان بیشترین هزینه را در بین تمام تیم‌های لیگ برتری برای ترمیم خط دفاعی خود انجام داد؛ آنها در کل پنج مدافع خریداری کردند تا بر خلاف فصل گذشته خیالشان بابت گل نخوردن آسوده باشد اما واقعیت حداقل در این دو هفته و البته بازی‌های تدارکاتی خلاف این موضوع بوده است. درست است که سرمربی تیم و نفر اول کادر فنی باید پاسخگوی مسائل فنی باشد اما به نظر می‌رسد در این مورد شخص مدیرعامل باشگاه نیز باید پاسخگوی برخی ابهامات باشد.

سپاهان در دو هفته اول لیگ در بازی برابر سایپا و پدیده کاملاً در خط دفاع متزلزل نشان داد و در مجموع پنج گل دریافت کرد، از اشتباهات دروازه‌بان که بگذریم در این میان عملکرد ژایرو رودریگز، مدافع برزیلی جدید این تیم بیش از سایر مدافعان ضعیف و غیر قابل دفاع بوده است. او که از همان روز نخست نیز به دلیل اضافه وزن عجیبش مورد سوال رسانه‌ها قرار گرفته بود خصوصاً در بازی با پدیده پر اشتباه، کند و بدون تمرکز کافی ظاهر شد.

سوال اما این است که چرا سپاهان با وجود موسی کولیبالی که یک سال سابقه حضور در تیم را داشت و هماهنگی بیشتری با سایر بازیکنان پیدا کرده بود به سراغ مدافعی رفت که به قول معروف هندوانه در بسته بود و شرایط بدنی مناسبی حداقل در ابتدای مسابقات نداشت. کولیبالی با ۲۴ سال سن یکی از با ارزش‌ترین مدافعان لیگ برتر است و در بازی هفته گذشته برابر استقلال نیز آمادگی بالای او کاملاً مشخص بود.

مسئله عجیب دیگر که محسن طاهری، مدیرعامل باشگاه سپاهان باید به آن پاسخ دهد مربوط به سیاوش یزدانی، مدافع نیمکت نشین این تیم است. از گوشه و کنار شنیده شده این مدافع اصلاً در لیست خرید زلاتکو کرانچار قرار نداشته است و این مربی کروات محمد دانشگر، مدافع سابق نفت تهران و کنونی سایپا را در لیست خود قرار داده بود اما مدیران سپاهان با سیاوش یزدانی به جای دانشگر قرارداد بسته‌اند. شواهد و قرائن مثل نیمکت نشینی یزدانی در بازی‌های تدارکاتی و دو هفته اخیر هم به این شنیده‌ها دامن زده است. حالا طاهری باید پاسخ این ابهام را بدهد که آیا این درست است که در حساس‌ترین پست سپاهان بازیکنی را خریده که در لیست سرمربی قرار نداشته است یا این موضوع واقعیت ندارد.

"رودریگز به جای کولیبالی" و "یزدانی به جای دانشگر" شاید جوابی بر نتایج عجیب و غریب ابتدای فصل سپاهان باشند. تیمی که حمایت تمام و کمال هواداران اصفهانی را دارد به نظر از پستی که بیشترین هزینه را در آن داشته است بیشترین ضربه را می‌خورد و در این میان مدیرعامل و البته زلاتکو کرانچار باید پاسخگوی انتخاب‌های عجیب‌شان باشند.

کد خبر 314128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.