تدوین کتب آموزش زبان انگلیسی با فرهنگ بومی/دستگاه اندازه‌گیری دقت شلیک گلوله ساخته شد

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی گفت:جهاد دانشگاهی کتاب‌هایی را با فرهنگ بومی برای آموزش زبان در حال تهیه دارد که سه بخش از این کتاب‌ها به واحد صنعتی اصفهان سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، مرتضی تیموری  بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت ۳۷ امین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، جمع خبرنگاران گفت: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در چهار حوزه برق، ژئوشیمی، کشاورزی و مهندسی شیمی فعالیت می‌کند که این نهاد تاکنون ۸ پروژه خاتمه یافته، ۸ پروژه در حال اجرا وتعدادی پروژه در حال پیشگیری دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی با ورود به فعالیت‌های تجهیزات کنترلی طرحی را با همکاری دانشگاه صنعتی به صورت مشترک انجام داده است؛ این طرح قبلا تنها متعلق به آمریکا، شوروی و چین بود که هرگز تجاری سازی نشده بود و اجازه تولید آن به کشورهای دیگر داده نمی‌شد. اما اکنون مرکز جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در حال کار بر روی آن است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی بااشاره به اینکه مرکز جهاد صنعتی در حوزه آب هم ورود کرده است،  گفت: این واحد پنج پروژه‌ مطالعاتی آب انجام داده است. همچنین در روش جدید با عنوان استفاده از امید ریاضی در اکتشاف تفضیلی معدنی توانسته‌ایم نشانه‌های کاذب و واقعی معادن را تفکیک کنیم و هزینه‌های حفاری اولیه را تا اندازه بسیاری کاهش دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اظهار کرد: در حوزه آب به عنوان یک مشکل جهانی به خصوص در ایران سه سال است که کمیته آب جهاد دانشگاهی تشکیل شده است و مطالعه بر روی آب‌های ژرف زیرزمینی به جهاد دانشگاهی واحد صنعتی سپرده شده است. مطالعات اولیه حاکی از وضعیت خوب آب‌های ژرف استان دارد و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری وارد مطالعات میدانی این موضوع نیز بشویم.

تیموری بیان کرد: سال گذشته پروژه‌ای با عنوان مطالعات تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بازارهای روز کوثر برای شهرداری اصفهان انجام شد که در تصمیم گیری توسعه یا عدم توسعه این بازارها به مدیران شهری اصفهان کمک کرده است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی با همکاری وزارت دفاع همچون ساخت دستگاه اندازه گیری دقت و پراکندگی شلیک گلوله، طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش، طراحی الگوریتم تولید مدل پتانسیل معدنی چوپانان، بررسی امکان تولید کاغذ سنگی از بازمانده‌های معادن سنگ استان، ارزیابی شاخص‌های پیامدی اصفهان ۱۴۰۰، دستگاه سرعت سنج مغناطیسی دوشکا و سوپرجاذب‌های مورد استفاده در کشاورزی از اهم پروژه‌های در حال انجام جهاد دانشگاهی واحد صنعتی است.

تیموری با اشاره به احدث منطقه ویژه علوم فناوری استان گفت: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در این منطقه نقش آفرینی خوب و پررنگی خواهد داشت و همزمان با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تولید علم در مباحث هایتک (تکنولوژی بالا) وارد این منطقه ویژه شویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در سال گذشته بیش از ۲۴ مقاله علمی، پژوهشی، ISI به چاپ رساندند. در ادامه اقدامات پژوهشی این نهاد و از آنجایی که عضو کمیسیون مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی هستیم با حمایت وزارت کشاورزی به زودی طرح مقابله با سرمازدگی محصولات را به روز رسانی خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خبرگزاری سینا پرس ابراز داشت: این خبرگزاری به منظور فعالیت درعرصه خبرهای علمی و فرهنگی همزمان با روز خبرنگار سال جاری آغاز بکار می‌کند.

تیموری گفت: ششمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان نیز به زودی در اصفهان برگزار خواهد شد اولین دوره این مسابقات در سال ۸۵ در اصفهان برگزار شد و امروز ششمین دوره آن در صورت رفع مشکل اقامت مهمانان خارجی در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نخستین جشنواره فناوری‌های نوین شهری گفت: بزرگ‌ترین غرفه در این نمایشگاه متعلق به جهاد دانشگاهی واحد صنعتی است و ۵ محصول که بعضا از شهرهای دیگر به اصفهان آورده شده‌اند در طول این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی ادامه داد: ۱۸ واحد جهاد دانشگاهی سراسر کشور از آموزش‌های الکترونیک جهاد دانشگاهی واحد صنعتی بهره‌مند می‌شوند و این یکی از افتخارات ما است. همچنین پنجمین مرکز آموزشی این سازمان در خیابان سروش افتتاح شده است که استقبال خوبی نیز از آن شده است.

تیموری گفت: با اخذ مجوزهای لازم مرکز تامین و آموزش تخصصی نیروهای مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در اصفهان احداث خواهد شد تا دانشجویان این رشته تحصیلات خود را تکمیل کنند و به بازار کار وارد شوند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی ادامه داد: از گزیده فعالیت‌های فرهنگی این واحد می‌توان کسب رتبه برتر توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی را در بین معاونت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور، انتخاب کانون دانشجویی محیط زیست یاران باران با عنوان گروه برتر گردهمایی فعالان دانشجویی کشور و انتصاب مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی این واحد را به عنوان عضو دبیرخانه نظام برنامه‌ریزی علمی فرهنگی توسعه پایدار استان نام برد.

تیموری گفت: انتشار ۳۳ عنوان کتاب چاپ اول و ۹ عنوان کتاب چاپ دوم توسط مرکز انتشارات این واحد و همچنین ارائه ۳۴ فقره وام به دانشجویان، برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگ دانشگاهی، بررسی وضعیت دانشجو و ارتباطات مجازی، فرهنگ دانشگاهی و انقلاب اسلامی و دیگر نشست‌های علمی از دیگر فعالیت‌های این واحد است.

کد خبر 314117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.