اجرای طرح "یک دانشجو، یک مهارت" از سال آینده/موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی۱۷۰۰ دانشجو دارد

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: به دنبال این هستیم که هر دانشجویی که به موسسه ما مراجعه می‌کند علاوه بر رشته‌ای که تحصیل می‌کند یک مهارت در کنار تحصیل یاد بگیرد و که بعد از فارغ‌التحصیلی در صورتی که نتوانست از تخصصش استفاده کند از آن مهارت استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری خبرگزاری ایمنا، عبدالحسین رضایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت ۳۷ امین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ دانشجو در ۳۴ رشته در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان مشغول تحصیل هستند. 

وی افزود: از ۳۴ رشته ۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، و مابقی کارشناسی و کاردانی است.

وی افزود: ۴۴ درصد قبولی دانشجویانی که در کنکور سال گذشته شرکت کردند از دانشجویان موسسه آوزش عالی جهاد دانشگاهی بودند، اظهار کرد:  این ۴۴درصد برابر با قبولی ۱۷۷ نفر بود که ۶۷ نفر در دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲۲  نفر در دانشگاه غیردولتی (دانشگاه آزاد) بودند.

 وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های این موسسه تبدیل‌شدن آن به یک دانشگاه کارآفرین است، اضافه کرد:  در حال حاضر سه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، دانشکده انرژی و محیط‌زیست  و دانشکده علوم انسانی داریم که به دنبال دریافت مجوزهای نهایی آن هستیم.

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان، تصریح کرد:  در هر کدام از این دانشکده‌ها  راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی روی می‌دهد که بازده زمانی ۵ساله گروه‌های پژوهشی مرتبط با خودشان را نیز دارند.

رضایی با اشاره به دستاوردهای این موسسه در سال گذشته، ادامه داد: در سال گذشته حدود ۲۲ مقاله از دانشجویانمان منتشر شد که از مجموع آن ۱۱مورد مقاله ISI ،۴ مورد علمی و پژوهشی و ۷ مورد  کنفرانس‌های ملی و بین المللی بود.

وی خاطرنشان کرد: از این ۲۲ مورد ۱۴ مورد در سال ۲۰۱۷ چاپ شد و از این  ۱۴ مورد ۸مورد مقاله  ISI و ۱۰مورد علمی و پژوهشی و مابقی کنفرانس‌های ملی و بین المللی بوده است.

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته اعضای هیئت علمی این موسسه در ۱۰کمیته کنفرانس‌های بین المللی عضو شدند و از مردادماه سال گذشته تا کنون یک طرح پژوهشی در حال اجرا داریم که متشکل از  سه طرح پژوهشی داخلی است، اضافه کرد: از یکی از طرح‌ها موضوع ساخت دستگاه کربن فعال استخراج شد که از دو سال پیش کلید خورد و سال پیش مجوزهای اولیه را گرفتیم و در حال تکمیل این پروسه هستیم.

رضایی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ در هفته پژوهش، گفت: در این کارگاه از مدرسان  و اساتید هلندی استفاده شد و کارگاه تحت عنوان فرهنگ جدید استفاده از it  در مراقبت‌های پزشکی بود.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در این موسسه رشته‌هایی داشته باشیم که با کار و پژوهش عجین باشد و بسیاری از رشته‌های این موسسه را به پاس توان پژوهشگاه واحدهای جهاد دانشگاهی دریافت کردیم.

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان با بیان اینکه برای نمونه رشته علوم سلولی و مولوکولی را به صورت مشترک با پژوهشگاه رویان داریم و دانشجویان اکثر وقت خود را در این پژوهشگاه به صورت عملی می‌گذرانند، افزود: از بهمن‌ماه امسال رشته جدیدی به این مجموعه به‌صورت مشترک با پژوهشگاه رویان اضافه  می‌شود که  رشته زیست فناوری گرایش میکروبی است.

رضایی ادامه داد: استقبال بسیار خوبی  از این رشته‌ها توسط دانشجویان می‌شود، دلیل آن نیز به کارگیری اساتید برجسته و کارکرده است. امید می‌رود با این روندی که در پیش گرفتیم بتوانیم وظیفه جهادی خود را برای استان انجام دهیم.

 وی بابیان اینکه دو برنامه به‌عنوان برنامه‌های کاربردی در نظر داریم که  تا سال آینده این کارها شروع شود و در سال آینده به نتیجه قطعی برسد، اضافه کرد: نخستین برنامه جدید بین‌رشته‌ای است که جذابیت خوبی دارد و امیدواریم علاوه بر موارد موجود بتوانیم موارد جدید دیگری را تدوین کنیم و  به تایید سازمان سنجش و وزارت علوم برسانیم.

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان،گفت: برنامه دوم اجرای طرح یک دانشجو یک مهارت است و به دنبال این موضوع هستیم که  هر دانشجویی که به موسسه ما مراجعه می‌کند علاوه بر رشته‌ای که تحصیل می‌کند  یک مهارت در کنار تحصیل  یاد بگیرد که بعد از فارغ‌التحصیلی در صورتی که نتوانست از تخصصش استفاده کند از آن مهارت بهره ببرد.

کد خبر 314116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.