تخصیص ۴ میلیارد تومان برای پیاده‌سازی سامانه سیماک در استان اصفهان

مدیرکل اداره پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه طرح "جی نف" و "سیماک" در راستای استقرار دولت الکترونیک است، گفت: برای پیاده سازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در استان اصفهان ۴ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا پیش از ظهر امروز سعید رجالی در حاشیه مراسم افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در استان اصفهان، با اشاره به اینکه این سامانه جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در راستای سند چشم انداز توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و زمینه سازی تدوین برنامه ششم توسعه، مصوبه نظام ملی آدرس گذاری کشور "جی نف" در اصفهان پیاده سازی شد.

وی افزود: در سامانه "جی نف" اطلاعات ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار آدرس در شهرها و ۸۰ درصد اطلاعات روستاها بهنگام شد.

مدیرکل اداره پست استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته سامانه استانداردسازی آدرس "جی نف" در شهر اصفهان پیاده سازی شد، اظهار داشت: امسال نیز قرار است "جی نف" در کاشان و شاهین شهر اجرایی شود.

به گفته رجالی، ۴ میلیارد تومان برای بهنگام سازی اطلاعات برای اجرای "جی نف" به استان اصفهان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان یک میلیون و ۳۰۰ هزار ساختمان وجود دارد، افزود: مطابق برنامه کدپستی ۱۰ رقمی این آدرس ها تنظیم شده و علاوه بر اصفهان امسال در کاشان و شاهین شهر اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اداره پست استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با استانداردسازی آدرس ها به نقشه های دیجیتال دست پیدا کنیم.

وی پیرامون سامانه سیماک، بیان داشت: برای پیاده سازی این سامانه به استان اصفهان بیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و امیدواریم با توجه به آماده سازی زیرساخت های آن، کارگاه های آن نیز تجهیز و دفتر PMO و PCO را فعال کنیم.

رجالی تصریح کرد: طرح "جی نف" و "سیماک" در راستای استقرار دولت الکترونیک است.

وی افزود: ۲۸ دستگاه اجرایی و ۳ دستگاه نظارتی زیرمجموعه سامانه سیماک خواهند بود و به دنبال آن ترددهای زائد مردم در بحث ملک کاهش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل اداره پست استان اصفهان، یکپارچگی داده های املاک کشور، شفاف سازی پرونده ملک، کاهش مراجعات مردم، کاهش فساد اداری و زمین خواری از جمله مزیت های سامانه سیماک خواهد بود.

کد خبر 314087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.