سامانه یکپارچه مدیریت املاک (سیماک) در اصفهان افتتاح شد

سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) پیش از ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و جمعی از مسئولان استانی در اداره کل پست استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح بهره برداری دستگاه ها از سامانه یکپارچه مدیریت املاک "سیماک" که فراورده ای دانش بنیان شناخته شده است در قالب دو پروژه زیربنایی و فراگیر به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده است.

این سامانه به لحاظ ماهیت یک زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه املاک و اماکن است که علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک و اماکن، قادر است تراکنش ها و فرایندهای کاری و اداری مربوط به امور املاک و اماکن را در میان دستگاه های اجرایی ذیربط الکترونیکی کند.

این طرح موجب ایجاد زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت املاک و اماکن، ایجاد پایگاه داده متمرکز املاک و اماکن، انجام تراکنش ها و فرایندهای اداری و مالی بین دستگاهی به صورت الکترونیک، امکان ارائه سرویس به هر گونه ملک، مکان، زمین، بنا و تاسیسات موجود، صرفنظر از کاربری ابعاد و نوع سند مالیکت و ... می شود.

از جمله دستاوردهای این طرح ارتقا نظام سلامت اداری، یکپارچگی داده های املاک کشور، الکترونیکی شدن فرایندهای اداری مربوط به ملک، امکان مبادله الکترونیکی استعلامات بین دستگاهی، شفاف سازی پرونده ملک و در نتیجه ایجاد خود کنترلی در کارکنان و مدیران، کاهش مراجعات ارباب رجوع، ایجاد امکانات مناسب برای مدیریت و نظارت بر امور اداری و مالی و فنی مربوط به ملک است.

رضوانی فرماندار اصفهان نیز در آیین افتتاح سامانه سیماک در اصفهان، بیان داشت: این سامانه در راستای اتقاء نظام سلامت اداری و جلوگیری از فساد اجرا می شود.

وی از اعلام آمادگی فرمانداران برای پیاده سازی هر چه بهتر این سامانه در استان خبر داد و گفت: در اجرای سامانه یکپارچه مدیریت املاک (سیماک) تمام دستگاه ها به خصوص شهرداری ها و دهیاری ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.

کد خبر 314068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.