سیلی پدیده عامل بیداری سپاهان می‌شود/ ذوب‌آهن مچ گسترش را خواباند

در هفته دوم مسابقات لیگ دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن نتایجی کاملا متفاوت را به ثبت رساندند.

به گزارش ایمنا، سپاهان حتی در بدترین روزهای خودش با مربیانی مثل انگین فیرات و ایگور استیماچ هم شکست ۴ بر صفر را در لیگ نپذیرفته بود اما درست در فصلی که همه هواداران سپاهان به تیمشان امیدوار بودند یک نتیجه عجیب در مشهد رقم خورد تا خواب از سر کرانچار و بازیکنانش بپرد.

خوردن چهار گل از تیمی مثل پدیده که معمولاً بر روی یک خط مستقیم و ثابت حرکت می‌کند از لحاظ فوتبالی دو پیام ویژه برای سپاهان به همراه داشت. اول اینکه سپاهان با وجود تغییرات فراوانی که در خط دفاعی تیمش داشته و ۲ بازیکن ملی‌پوش را هم به لیست اضافه کرده همچنان در این پست دچار ضعف است و کرانچار باید هرچه سریع‌تر فکری به حال اشتباهات خط دفاعی تیمش بکند. دوم اینکه ساسان انصاری به عنوان دومین مهاجم گلزن لیگ در فصل گذشته به تنهایی نمی‌تواند یک فرشته نجات باشد و باید در حد توانش از او انتظار داشت. مانور بیش از حد سپاهانی‌ها بر روی بخشش محرومیت ساسان انصاری و بازگشت او مسئولیت را از روی دوش بقیه بازیکنان برداشت تا تقریبا هیچ بازیکنی به وظایف اصلی خودش عمل نکند. از درون دروازه گرفته که مهدی صدقیان هیچ نشانی از گلر آماده هفته اول لیگ نداشت تا خط هافبک جوان سپاهان که نتوانست موقعیت آنچنانی برای مهاجمانش ایجاد کند. با این حال این شکست تلنگر بزرگی به سپاهان وارد کرد تا از خواب ناز بیدار شود و شاید بازی این تیم در هفته سوم که در مقابل پارس جنوبی برگزار می‌شود بتواند سپاهان را به وضعیت خوب خودش در ۶ هفته پایانی فصل گذشته برگرداند.

 لوکا در اصفهان مات شد

لوکا بوناچیچ کروات به مانند هموطنش وینگو بگوویچ سالهاست که در فوتبال ایران زندگی کرده و از این لحاظ شناخت خوبی از فوتبال ما دارد. علاوه بر این لوکا سه دوره متناوب هم به عنوان سرمربی بر روی نیمکت سپاهان و ذوب‌آهن نشسته و طبیعی است که قرار گرفتن در مقابل تیم‌های او یک اتفاق مهم برای هواداران سپاهان و ذوب‌آهن باشد. ذوب‌آهن در شرایطی سه گل به گسترش زد که غیبت بازیکنان اصلی و تاثیرگذار ذوب‌آهن در ترکیب این تیم تبدیل به یک دردسر بزرگ برای امیر قلعه‌نویی شده و او که در این دو هفته قاسم حدادی‌فر  و سیدمحمدرضا حسینی را هم به خاطر مصدومیت از دست داده مجبور است تا با استفاده از داشته‌های ذوب‌آهن تیمش را به زمین بفرستد. برد ذوب‌آهن در مقابل گسترش اتفاقی بود که یحیی گل محمدی در این چند سال گذشته در جریان مسابقات لیگ امکان رسیدن به آن را پیدا نکرده بود و تیم قلعه‌نویی دق و دلی تساوی‌های پرتعداد قبلی دو تیم در استادیوم فولادشهر را بر سر گسترش درآورد. البته هنوز ۲۸ هفته تا پایان مسابقات لیگ زمان باقی مانده و نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت تیم‌ها در طول این فصل داشت اما با نمایشی که ذوب‌آهن در این دو بازی ارائه کرده می‌توان با اطمینان گفت که با رسیدن بازیکنان مصدوم ذوب‌آهن به شرایط مسابقه تیم امیر قلعه‌نویی از لحاظ فنی یکی از برترین‌ تیم‌های این فصل خواهد بود.

کد خبر 314065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.