اربعین فرصتی برای تبلیغ فرهنگ واقعی شیعه است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جمع اعضای کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بر بهره مندی از فرصت اربعین تأکید کرد و گفت: اربعین فرصتی برای تبلیغ فرهنگ واقعی شیعه است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شمیم ولایت، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان خاطرنشان کرد: اربعین بهترین فرصت برای عملی کردن آیه «کونوا دُعاهً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم» است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شیعیان باید در این مانور عظیم، نمونه ای از یک شیعه واقعی و انقلابی را به مسلمانان جهان معرفی کنند و در این راستا همه دستورات اسلام از جمله دوری از اسراف، رعایت بهداشت، رعایت حال افراد ناتوان، همدلی و مشارکت را به منصه ظهور بگذارند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: متأسفانه برخی با بی بصیرتی این فرصت عظیم تبلیغی را به ضد تبلیغ بدل می کنند و این در شأن یک ایرانی عاشق اهل بیت (علیهم السلام) نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: توفیق زیارت امام حسین (علیه السلام) در اربعین از فیوضات الهی است، اما مقایسه این فضیلت ها با زیارت خانه خدا در عصر کنونی زیرکی مؤمن را زیر سؤال می برد.

وی تصریح کرد: حج، واجب است و زیارت کربلا مستحب، لیکن در زمانی که دشمنان برای حذف کردن شیعیان از مناسک حج تلاش می کنند و ذهن مردم را برای انجام این واجب الهی مسموم کرده اند، مبادا با بی بصیرتی برخی، زیارت کربلا را در مقابل حج قرار دهیم و آب در آسیاب دشمن بریزیم.

امام جمعه اصفهان افزود: امیرالمؤمنین (علیه السلام) در وصیت خود به امام حسن مجتبی (علیه السلام) می فرمایند: اللّهَ اللّهَ فی بَیتِ رَبِّکُم؛ فَلا یَخلو مِنکُم ما بَقیتُم؛ فَإِنَّهُ إن تُرِکَ لَم تُناظَروا، از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره خانه پروردگارتان (خانه کعبه)، مبادا تا زنده هستید، آن خانه از شما خالی بماند، که اگر رها شد، مهلت داده نمی شوید و به عذاب دچار می گردید.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: خود امام حسین (علیه السلام) تا زمان حیات امام حسن مجتبی (علیه السلام) 25 مرتبه پیاده به حج رفتند و این نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی است.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان گفت: روحیه انقلابی گری شیعیان ایرانی باید در چنین بسترهایی به همه جهان صادر شود و این امر جز با رفتار و کردار زائران ایرانی و برنامه ریزی های فرهنگی مؤثر میسر نخواهد شد.

در ابتدای این جلسه حجت اسلام محمود فقیهی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان و مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: 12 کمیته برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین در استان و به تبع آن در کلیه شهرستانهایی که فرمانداری دارند، جلسه مشابهی تشکیل شد.

وی از برگزاری نمایشگاه اربعین در مصلای نماز جمعه خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 2 میلیون نفر زائر از ایران برای زیارت امام حسین (علیه السلام) در اربعین به عراق رفتند که پیش بینی می شود امسال این تعداد افزایش یابد./

کد خبر 313605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.