نمک خوردن و نمکدان شکستن رویه خوبی نیست

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان و شهرستان‌ها در گفتگو با ایمنا در واکنش به انتشار خبر اجرای نمایش در غسالخانه شهرستان مبارکه سخنانی را بیان کرد.

در روزهای گذشته خبری مبنی بر اجرای نمایش در غسالخانه شهرستان مبارکه به دلیل عدم تخصیص مکانی مناسب برای اجرای نمایش به هنرمندان این شهرستان منتشر شد. رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان و شهرستان‌ها در واکنش به انتشار این خبر در گفتگو با ایمنا سخنانی را بیان کرد که ابعاد روشن‌تری از این اتفاق را بیان می‌کند.

هوشنگ جمشیدیان در این باره گفت: همیشه حق با حق دار نیست! سالهاست سالن های شهر مبارکه به ویژه فرهنگسرای شهرداری به رایگان در اختیار هنرمندان تئاتر است. حال که با همت شهردار مبارکه همین سالنی که بارها خود هنرمندان درخواست بهینه سازی اش را داشتند در حال بازسازی است، این نمک خوردن و نمکدان شکستن است که ناسپاسی شود و اینگونه مسائل را طرح کنند.
در همین مدت تجهیز، سالن زیرین همین مکان در اختیار هنرمندان بوده و علاوه بر آن محل هایی در دانشگاه آزاد، کانون بانوان با هماهنگی کمیسیون بانوان، فرمانداری مبارکه و هلال احمر نیز در اختیار آنان قرار گرفته است و در دو محل آن نیز همین آقایان در حال اجرای برنامه هستند.

وی افزود: سالن ها و فضای حسینیه‌ها و تکایا و اماکن مذهبی که در گزارش منتشر شده به آن اشاره شده همیشه به واسطه داشتن فضاهای مسقف مورد استفاده هنرمندان برای برنامه‌های هنری یا تمرین‌هایشان بوده و این خبر جدیدی نیست که بخواهند با ناراحتی آن را منتشر کنند.

جمشیدیان تصریح کرد: این البته شیطنت عده‌ای و ناپختگی آن خبرنگار است که جعل عنوان می‌کند و با تیتر کردن عبارت غسالخانه، پیاز داغ این ماجرا را زیاد می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در اصفهان ۱۷ سالن نمایش و چندین پلاتوی تمرین آماده خدمت رسانی به هنرمندان تئاتر  استان است و در فصل تابستان حدود ۴۰ نمایش درحال اجرا و یا در نوبت اجرا قرار دارند، ۳۰ نمایش مجوز تمرین گرفته‌اند و به تازگی چند فرهنگسرای متعلق به شهرداری‌های استان، جهت تمرین و اجرای گروه‌های نمایش اعلام آمادگی کرده‌اند و اجرای نمایش در آن انجام شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به گفتگوی شهردار مبارکه با سایت شمیم ایران که تعطیلی سالن‌های این شهرستان را تکذیب کرده بود، گفت: هنرمند حقوقی دارد که باید نسبت به امکانات جامعه آن را مطالبه کند و البته جامعه هم انتظاراتی از آنان دارد که اخلاق مداری در رأس آن قرار دارد. مطالبات هنرمندان به حق است، لکن با رعایت انصاف و تعامل سازنده نه اینکه فقط طلبکار باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: شور و نشاط جوانی و تابستان و نزدیکی جشنواره استانی نمایش، همه گروه‌های نمایش استان را به تکاپو واداشته تا قبل از پایان مهلت اجرا که بیستم مرداد ماه ۹۶ است، همگی اجرای عمومی خود را پشت سر بگذارند. طبیعی است که محدودیت زمانی و مکانی هنرمندان را بی حوصله می‌کند و دلخوری‌هایی برای آن ها ایجاد می‌کند اما اخلاق حکم می‌کند که در این ایام با سعه صدر همیار مسئولین در امور اجرایی باشند و از اینگونه فضاسازی‌ها به دست غیر خودداری کنند.

کد خبر 313502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.