جزئیات تفاهمنامه شهرداری اصفهان و بنیاد مستضعفان برای خط ۳ و توسعه خط یک مترو

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین شهرداری اصفهان و بنیاد مستضعفان، عملیات اجرایی خط سه و طرح توسعه خط یک قطارشهری اصفهان توسط شرکت‌ های وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جواد شعرباف در خصوص جزئیات تفاهمنامه شهرداری اصفهان و بنیاد مستضعفان برای اجرای خط ۳ و توسعه خط یک اظهارکرد: بر اساس این تفاهمنامه، عملیات اجرایی سازه تونل، پل و ایستگاه‌های توسعه خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس (شهرک کوثر) تا مقابل دانشگاه صنعتی اصفهان بطول تقریبی پنج کیلومتر و ۵۰۰ متر توسط شرکت های بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین احداث سازه تونل و ایستگاه‌های خط سه از میدان آزادی تا پایانه جنوب غرب اصفهان بطول بیش از ۸ کیلومتر نیز در این تفاهمنامه آورده شده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه توسعه خط یک قطارشهری اصفهان به طول ۵.۵ کیلومتر حدفاصل ایستگاه قدس (شهرک کوثر) تا روبروی دانشگاه صنعتی با ۴ ایستگاه احداث می شود و قرار است در مدت ۳۰ ماه اجرایی شود.

شعرباف در خصوص احداث خط سوم قطارشهری اصفهان گفت: این خط به طول ۵۷ کیلومتر از ایستگاه آزادی اصفهان آغاز و با عبور از شهرهای فلاورجان، فولادشهر، زرین ‌شهر، شهر جدید مجلسی و کارخانه ذوب آهن اصفهان به ساکنان این مناطق نیز سرویس‌ دهی می کند.

وی اظهارکرد: این خط در محدوده شهر اصفهان بیش از ۸ کیلومتر طول دارد که این قطعه توسط بنیاد مستضعفان اجرا می ‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان افزود: خط سوم قطار شهری اصفهان از ایستگاه آزادی (دروازه شیراز) آغاز می‌ شود و با عبور از بلوار دانشگاه و بلوار ارتش به پایانه جنوب غرب شهر اصفهان واقع در جنوب تقاطع اندیشه می ‌رسد و سپس به سمت فولادشهر و زرین‌شهر امتداد می‌ یابد و قرار است در مدت ۴ سال اجرا شود.

وی با اشاره به جزئیات تأمین مالی این قرارداد خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از منابع مالی قراردادهای منعقد شده بصورت غیرنقدی و ۲۰ درصد مابقی بصورت نقدی است که جزئیات آن در قراردادهای بعدی مشخص خواهد شد.

شعرباف درباره زمان اجرای این خطوط اضافه کرد: عملیات اجرایی این دو خط پس از تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان و طی مراحل و فرایند قانونی آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 313435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.