اوزون تراپی؛ درمانی برای بیماری‌های عضلانی

اوزون درمانی، یکی از انواع طب‌های جایگزین محسوب می‌شود که تنها درد را تسکین نمی‌دهد، بلکه یک بهبودی دائمی برای بیمار فراهم می‌کند.

متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: نکته مثبتی که در مورد اوزن درمانی وجود دارد این است که درواقع این روش منشاء آسیب بیماری‌ها را هدف قرار می‌دهد و به همین دلیل ۷۵ درصد احتمال دارد، دردهای مزمن و طولانی، به‌ طور دائم برطرف شوند.

دکتر علیرضا مقتدری افزود: اوزون درمانی می‌تواند به برطرف شدن هرگونه دردی کمک کند. این موارد شامل درد گردن، کشیدگی گردن، تحلیل یا فتق دیسک، کمر درد، التهاب کف و پاشنه پا، سندرم تونل مچ دست، کشیدگی تاندون‌ها، سندرم مفصل گیجگاهی، سیاتیک، خار پاشنه، تومورهای بافت عصبی، آرنج تنیس بازان، آسیب عضلات روتاتور کاف، صدمات زانو و تقریبا هر آسیب‌های ورزشی دیگر است.

این متخصص طب فیزیکی خاطرنشان کرد: از آنجا که اوزون درمانی به بازسازی غضروف‌ها کمک می‌کند، این روش تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر درمان موارد شدید آرتروز، مانند آرتروز مفصل لگن و زانو، خواهد گذاشت.

وی افزود: نکته خوب اوزون درمانی این است که فقط درد را تسکین نمی‌دهد بلکه یک بهبودی دائمی برای بیمار فراهم می‌کند.

متخصص طب فیزیکی در ادامه بیان داشت: پس از معاینه کامل بیمار و امضای آگاهانه رضایت‌نامه جهت تزریق اکسیژن - اوزون، گاز مخلوط اکسیژن و اوزن تزریق خواهد شد.

وی افزود: دست، پوست بیمار، سرنگ و سوزن‌ها ضد عفونی و استریل خواهند شد. همچنین افزایش استفاده از تزریق اکسیژن- اوزون در درمان بیماری‌های التهابی و تحلیل برنده مفاصل، باعث شده تا دستورالعمل‌های دقیقی در خصوص چگالی گاز، دوز مواد مصرفی و تکنیک‌های تزریق تعریف شود.

پزشک متخصص خاطرنشان کرد: برخی از متخصصین تمایل دارند تزریق را با ابزارهای خاص به صورت مستقیم در داخل مفصل انجام دهند. برخی دیگر تزریق را در بعضی از نقاط دردناک اطراف مفصل انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: دلیل این که بعضی از صدمات به طور کامل درمان می‌شوند و برخی دیگر درمان نمی‌شوند، به گردش جریان خون مربوط می‌شود. برای آن که یک ناحیه آسیب دیده از بدن التیام یابد و بتواند خود را بازسازی کند، سیستم گردش خون باید یک سری مواد مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و اکسیژن را برای آن ناحیه فراهم کند که از میان آن‌ها اکسیژن مهم‌ترین نقش را بازی می‌کند.

وی افزود: سطوح پایین اکسیژن در محل موجب تجمع اسید لاکتیک شده و این امر باعث ایجاد درد می‌شود.

وی تاکید کرد: اوزون درمانی از سه طریق ناحیه آسیب دیده را مورد هدف قرار می‌دهد.   ابتدا داروهای ضدالتهاب برای کاهش التهاب و تورم در ناحیه آسیب دیده تزریق می‌شوند. این امر منجر به افزایش گردش خون در ناحیه آسیب دیده می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد، این ناحیه در معرض ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای درمان، قرار می‌گیرد و در نهایت، اکسیژن در قالب ازن تزریق می‌شود. نتیجه این فرایندها فراهم کرد محیطی است که مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت‌ها فراهم می‌شود.

متخصص الکترودیاگنوز در پایان بیان کرد: هم زمان با بهبودی ناحیه آسیب دیده، گردش خون در آن منطقه پایدار می‌شود و درمان کامل می‌شود. اما پاسخ به درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است، به گونه ای که اکثر افراد فقط به ۳ الی ۵ جلسه درمانی نیاز خواهند داشت.

به گزارش ایمنا "اوزون درمانی" روشی برای تزریق اوزون یا اکسیژن است. این روش برای انواع دردهای اسکلتی  عضلانی و دردهای مفصلی بسیار مفید است که ازجمله آن می‌توان به مواردی مانند دردهای مزمن گردن و کمر، آسیب‌دیدگی عضلات شانه، تخریب و آرتروز مفاصل لگن و زانو، فرسایش مهره‌های کمر و شانه‌ها و درد آرنج، استفاده می شود.

کد خبر 313311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.