پتانسیل بالای مرکز تکثیر پرندگان اصفهان در تولید گونه های نادر

شهردار اصفهان گفت: مرکز تکثیر پرندگان با توجه به پتانسیل بالای خود این قابلیت را در تولید گونه های نادر دارد که پوشش دهنده باغ های پرندگان کشور باشد.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، بعدازظهر روز گذشته مرکز تکثیر باغ پرندگان اصفهان با حضور شهردار اصفهان به بهره برداری رسید.

مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان در همین رابطه اظهار کرد: طی یکسال گذشته، مرکز تکثیر باغ پرندگان با ورژن جدید و با انگیزه ای بالاتر از قبل به تولید گونه های نادر پرندگان کمیاب در مجاورت مجموعه باغ پرندگان پرداخت.

وی ادامه داد: باتوجه به پتانسیل بالای باغ پرندگان در امر تکثیر، این مرکز تکثیر می تواند پوشش دهنده باغ پرندگان اصفهان و تمامی باغ های پرندگان کشور باشد.

شهردار اصفهان عنوان کرد: تا به حال درخواست های متعددی از مراکز باغ پرندگان در سطح کشور داشتیم تا گونه های نادری که در مرکز تکثیر پرندگان تولید می شود را به بقیه مراکز انتقال دهیم.

وی افزود: در طی یکسال گذشته که این مرکز شروع به فعالیت کرده، بیش از ۷۰۰ پرنده نادر از گونه های متفاوت تکثیر و دوباره در باغ پرندگان رها سازی شده است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل مرکز تکثیر باغ پرندگان، حفظ گونه های نادر پرندگان است به طوری که باغ پرندگان به موقعیتی برسد که نیازی به خریداری پرنده نداشته باشد و آن را از همین مرکز تأمین کند.

کد خبر 313289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.