حفظ قبله اول مسلمین وظیفه همه مسلمانان است

اردستان_امام جمعه اردستان گفت: حفظ قبله اول مسلمین وظیفه همه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه امروز اردستان در مسجد جامع این شهر بااشاره به فرارسیدن ۵ مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه سه رکن اساسی خطبه، خطیب و مخاطب را دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه دائمی است نه موقت افزود: پیامبراکرم(ص) هم می فرمایند کسی که سه هفته پشت سر هم از عمد در نماز جمعه شرکت نکند مهر نفاق به قلب او می خورد.

امام جمعه اردستان باتوجه به اینکه اردستانی ها در نماز جمعه پیشتاز بوده اند اظهار کرد:پس از تهران نماز جمعه در اردستان به امامت حضرت حاج آقا شریعتی(ره) در سال ۵۸ اقامه شد که یاد و نام ایشان و امام جمعه موقت مرحوم حاج آقا کمال طباطبائی نژاد و یاد اعضای شهید و متوفای ستاد نماز جمعه را گرامی می داریم و برای همه آنان طلب آمرزش داریم و از همه تلاشگران در این عرصه تشکر می کنیم که در همین رابطه جلسه باحضور مسئولین شورای اداری با محوریت نماز جمعه و با حضور حاج آقا صالحیان مسئولین سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان درهمین مکان تشکیل خواهد شد.

دهشیری باتوجه به سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی تصریح کرد: آیت‌الله مشکینی مفسر قرآن و استاد برجسته اخلاق بودند و در همه مسؤولیت‌های خود عالی عمل کردند.

وی دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه با رئیس جمهور را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: چنین نشست‌هایی مبارک بوده و آثار بسیار خوبی دارد و همانگونه که دشمنان ایران علیه سرزمینمان وحدت دارند و توطئه میکنند انتظار میرود مسئولان ما نیز با انسجام و وحدت کامل در مخالفت با آمریکا و اسرائیل حرکت کنند.

امام جمعه اردستان با توجه به هفته حج گفت: امید است امسال حج توام  با آرامش داشته باشد و سران صعودی سر عقل بیایند.

وی باتوجه به اینکه نباید به خاطر خوشی خودمان باعث آزار دیگران شویم تاکید کرد:بهتر از همشهریان مراعات حال هم را بکنند چرا که امنیت، سلامت و آرامش برای همگان مهم است.
دهشیری بااشاره به جنایان صهیونیست ها در مسجد الاقصی اشاره کرد و افزود:حفظ قبله اول مسلمین وظیفه همه مسلمانان است.

وی بابیان اینکه همانگونه که امام خمینی(ره) گفت این غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود و مقام معظم رهبری نیز بر نابودی آن تاکید کردند و دارند اضافه کرد: ان شاالله بزودی شاهد نابودی اسرائیل خبیث باشیم.

کد خبر 312900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.