سود سپرده گذاری بانکی چالش پیش روی اقتصاد کشور است

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: درصد بالای سود سپرده گذاری بانکی چالش مهم در پیش روی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان امروز در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به روز کارآفرینی اظهارداشت: با کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی اقتصاد کشور را باید متحول سازیم و بدون فکر و برنامه قادر به تحقق رشد اقتصادی نخواهیم بود.

وی افزود: از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی، ایجاد روحیه کارآفرینی و تقویت آن و عملیاتی سازی در بدنه کشور است که به دلیل مسائل حاشیه ای مولفه های اقتصاد مقاومتی که راهبردی جدی برای رفع مشکلات اقتصادی است، به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون بیان داشت: بازی های سیاسی و مسائل حاشیه مانع تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی شده و به جای برنامه ریزی برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی بیشتر سخنرانی و کار حاشیه ای انجام داده ایم و این رفتار اینگونه به رشد اقتصادی کشور صدمه می زند اما تنها به حاشیه ها و سخنرانی پیرامون اقتصاد مقاومتی پرداخته ایم که نیازی به اینگونه فعالیت ها نیست.

وی با اشاره به سخنرانی و حاشیه پردازی های برخی از مردم و مسئولان اظهارکرد: سخنرانی و فعالیت حاشیه ای نیازی نداریم و باید کارآفرینی و فکر برای اقتصاد و تولید انجام شود و نگرانی های اقتصادی و معیشت مردم رفع شود.

حجت الاسلام رشیدیان تلاش برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری را خواستار شد و گفت: درصد بالای سود سپرده گذاری بانکی چالش مهم در پیش روی اقتصاد کشور است که این فعالیت بانک ها انگیزه سرمایه گذاری را از افراد گرفته و آن ها را به دوری از کار صنعتی و اشتغال و به سمت سپرده گذاری در بانک ها تشویق کرده است.

وی بروکراسی سخت و نفس گیر اداری در کشور را از دیگر موانع سرمایه گذاری داخلی دانست و اذعان داشت: اینگونه رفتارهاو سرمایه گذاران را به سپرده گذاری در بانک ها تشویق کرد و بروکراسی سخت اداری انگیزه سرمایه گذاران را از  بین برده است و این چنین رفتارهایی موجب شکست اقتصادی و مانع تولید می شود.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه وجود شرایط سخت اداری و ارائه سود بالای سپرده گذاری از سوی بانک ها موجب شکست اقتصادی واز سرمایه گذاری در یک فعالیت اقتصادی جلوگیری می کند که باید ش سود بانکی کاهش یابد تا اینکه انگیزه سپرده گذاری برای سرمایه گذاری از بین نرود.

وی همچنین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: نماز جمعه برکات زیادی برای انقلاب اسلامی و مردم داشته و نباید جایگاه و نقش آن به فراموشی سپرده شود زیرا در آگاهی بخشی و کمک به رفع نیازهای جامعه نقش آفرین است و این آگاهی بخشی منجر به انجام رفتارهای پسندیده ناشی از اطلاع و آگاهی می شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه عهدی با حزب و گروه خاصی ندارند که بخواهند از آن ها تعریف و طرف مقابا را تخریب کنند، تصریح کرد: نماز جمعه متعلق به قشر و حزب خاصی نیست و ائمه جمعه دغدغه اجتماعی و مردمی را در خطبه ها مطرح می کنند و هیچ دشمنی با قشر و افرادی ندارند.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه افراط و تفریط توسط برخی از ائمه جمعه ممکن است انجام شود، افزود: این رفتار را نباید به صورت کلی تحلیل و برای هم ائمه جمعه تفکر یکسانی داشته زیرا در هر قشر و جایگاهی امکان خطاو اشتباه وجود دارد.

وی به نقض برجام و تصویب تحریم جدید آمریکا علیه ایران و چند کشور دیگر اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا به دنبال نقض برجام باشد و یا به گفته خودشان بخواهد برجام را پاره کند ما نیز آن را آتش می زنیم و فعالیت های خود را ادامه می دهیم.

کد خبر 312899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.