هتک حرمت مسجدالاقصی،اعلان جنگ علیه جهان اسلام/اسرائیل عامل فتنه در جهان اسلام است

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت: هتک حرمت مسجدالاقصی، اعلان جنگ علیه جهان اسلام است و حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی که منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۴۰۰نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین و نمازگزاران موحد شد و قلب تمامی آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زاینده رود با اشاره به اینکه در ایام سالگرد نماز جمعه کشور هستیم، اظهار کرد: در اسلام اجتماعاتی همچون اجتماع روزانه اقامه نماز جماعت، اجتماع هفتگی با اقامه نماز جمعه، اجتماع فصلی با اقامه عید قربان و فطر و اجتماع سالیانه با برپائی مراسم شکوهمند حج جزء چهار اجتماع بزرگ، سازنده و نقش آفرین به شمار می اید.

وی افزود: نماز جمعه اولین اقدام پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله پس از هجرت به مدینه است و از سوی دیگر نماز جمعه یکی از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی به شمار می آید چراکه حضرت امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی فرمان اولین نمازجمعه تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران در ۵ مرداد ۱۳۵۸ را صادر کرد و تا کنون حدود۹۰۰ نقطه کشور به مرور دارای نماز جمعه شده است.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: آیت الله شهید سید محمد علی قاضی طباطبایی، آیت الله شهید سید اسدالله مدنی، آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب، آیت الله شهید محمد صدوقی و آیت الله شهید و عطاءالله اشرفی اصفهانی پنچ آیت الله شهیدی است که نماز جمعه در پیشینه خود دارد.

وی  با اشاره به فضیلت و جایگاه رفیع نماز جمعه ادامه داد: باید توجه داشت که نماز جمعه قرارگاه فرهنگ، ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت و مرکز و قلب فرهنگی هر شهر است لذا باید گفت با توجه به اینکه نماز جمعه کانون معنویت، عبودیت و بندگی الهی به شمار می آید خود یک فرصت طلایی برای تربیت و پرورش استعدادهای الهی است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری، پایگاه مقاومت ملت، سنگر دفاع از انقلاب و اسلام، میعادگاه یاران و منتظران حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف، کانون بصیرت افزایی، رسانه‌ برتر و کنگره بزرگ اجتماعی و تجلی‌گاه اخوت و برادری است.

وی عنوان کرد: نمازجمعه، محور وحدت است، گاهی شخص، گاهی مکان، گاهی یک سنت دینی یا برنامه عبادی محور وحدت قرار می گیرد و از سوی دیگر نماز جمعه محور اجتماع مسلمانان است به همین خاطر یکی از عباداتی که باید به صورت جمعی اقامه شود نماز جمعه است.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: علیک بالجمعة فانّها حج المساکین نماز جمعه حج مساکین است و پیامبر اکرم (ص) خطاب به مومنی که به ایشان عرض کرد بارها عزم رفتن به حج نموده‌ام ولی توفیق نیافتم، فرمود بر تو باد که پیوسته در نمازجمعه حضور یابی که آن حج مستمندان است.

وی خاطرنشان کرد: برای اقامه باشکوه نماز جمعه باید بخش های مختلف اجتماع عظیم نمازجمعه تیمی و گروهی اداره شود و از سوی دیگر عناصری از نخبگان متشکل از افراد با تجربه قدیمی و نیروهای مستعد جوان، خواهر و برادر با تشکیل اتاق فکر و شورای راهبردی برای اداره مطلوب نمازهای جمعه قیام کنند.

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: همه باید این نهاد مقدس را در پاسداری از ارزش های انقلاب و سیاست های نظام و منویات ولی امر مسلمین یاری و حمایت کنند و در راستای تقویت نظام همه امکانات و ظرفیت‌ها بسیج شود تا از ارزش های اسلامی انقلابی جانانه دفاع شود.

وی متذکر شد: باید برای حضور چشم‌گیر شهروندان بخصوص جوانان در ناز جمعه برنامه ریزی شود تا اخوت و برادری هم‌دلی و همیاری توسعه یابد و بینش، فهم و قدرت تجزیه و تحلیل نسبت به پدیده‌های سیاسی روز تقویت شود.

امام جمعه زاینده رود تاکید کرد: در نماز جمعه باید مسائل سیاسی روز تحلیل و مواضع در خور شأن نظام اسلامی اتخاذ شود و با حضور پرشور در این آئین عبادی سیاسی دشمنان را از نفوذ در نظام مأیوس کرد.

وی تصریح کرد: در نماز جمعه باید نسبت به مسائل روز توجه داشت و عملکرد مدیران و مسئولان کشوری مورد بررسی قرار گیرد و از عملکرد مدیران و مسئولان لایق دفاع شود و عملکرد ضعیف و غلط مدیران و مسئولان منصفانه نقد شود.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: در نماز جمعه باید انتظارات، توقعات منطقی و به‌حق مردم‌ تبیین شود و حل مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد از سوی دیگر برای نابسامانی های شهری و اجتماعی تدبیر لازم اتخاذ شود لذا می توان گفت مصلی می تواند با تبلیغات محیطی، محیطی آرام‌بخش و ارزشی و پیام آور آماده شود.

وی یادآور شد: این روزها شاهد تصویب جدیدترین و گسترده‌ترین تحریم‌های امریکا بر علیه ایران اسلامی و انقلابی هستیم، لذا لازم است دستگاه دیپلماسی کشور از حالت انفعال بدراید و جواب دندان شکن و قاطع به این گونه حرکات وحشیانه آمریکائی ها بدهد.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به اینکه هتک حرمت مسجدالاقصی، اعلان جنگ علیه جهان اسلام است، گفت: حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی که منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین و نمازگزاران موحد شد و قلب تمامی آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.

وی متذکر شد: این وقایع دردناک و تهاجمات وحشیانه که به‌دنبال طرح شوم یهودی‌سازی قدس شریف و هتک حرمت مسجدالاقصی با بستن درهای آن بر روی نمازگزاران فلسطینی صورت گرفت، به‌مثابه اعلان جنگ به جمیع مسلمانان جهان تلقی می‌گردد.

صفرزاده تهرانی تاکید کرد: واکنش گسترده و البته قابل انتظار علما، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام و به‌تبع آن ملتهای مسلمان و ابراز انزجار از هتک حرمت مسجدالاقصی و اقدامات وحشیانه علیه ملت مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر نشان داد که همواره مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و قدس شریف است.

وی خاطرنشان کرد: قدس شریف امروز درد مشترک همه امت اسلامی است و جهان اسلام علی‌رغم آتش‌افروزی جبهه استکبار در منطقه و گرفتار کردن کشورها و ملتهای مسلمان به فتنه تکفیر و مناقشات مرموز قومی و مذهبی و جنگهای نیابتی؛ اما ورود به حریم مسجدالاقصی و معراجگاه نبی مکرم اسلام(ص) را خط قرمز خود می‌داند و با تعصب و حساسیت، تحولات فلسطین را تا محو غده سرطانی اسرائیل به فضل الهی دنبال خواهد کرد.

امام جمعه زاینده رود اذعان کرد: لذا قاطبه امت اسلام ضمن حمایت همه‌جانبه از تلاش مشروع ملت فلسطین در پاسداشت حرمت قدس شریف و رهایی سرزمین خود از اشغال غاصبان نژادپرست، بر رسالت انقلابی و جهادی همه علما و اندیشمندان جهان اسلام مبنی بر افشای جنایت ها و خباثت های رژیم ضدبشری اسرائیل و محکوم کردن اقدامات وحشیانه آن، اصرار ورزیده و از نهادها و سازمانهای بین‌المللی و مدعیان حقوق بشری، برخورد جدی و قاطع با اقدامات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی را همواره مطالبه‌گری می‌کند تا روزی که غده سرطانی اسرائیل از پیکره امت اسلام به طور کامل محو و نابود شود.

کد خبر 312881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.